وجود ۴۰۲ واحد تولیدی خطرزا در قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: وجود ۴۰۲ واحد تولیدی خطرزا دغدغه مدیریت بحران قزوین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به وجود ۴۰۲ واحد تولیدی خطرزا در قزوین گفت: اعتبارات تخصیصی در حوزه کاهش بلایای طبیعی برای اهداف چهارگانه مدیریت بحران شامل پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی اختصاص پیدا می‌کند.

مهدیخانی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات بلایای طبیعی ۳۲۰ میلیارد ریال به استان تعلق گرفت که با تخصیص نهایی ۱۰۰ میلیارد ریالی آن، ۷۵ پروژه برای آن تعریف شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۹ طرح روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و مابقی نیز در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در ادامه تصریح کرد: امسال در بخش سرمازدگی محصولات به باغداران و کشاورزان قزوینی ۱۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد آمد که از ۳۵۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان تاکنون ۲۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه هیات دولت سه مصوبه برای پرداخت خسارت سیل، خشکسالی، آنفولانزا و سرما زدگی به این استان صادر کرده است، یادآور شد: بر همین اساس کشاورزانی که به بانک بدهکار بودند وام آن‌ها تا مدت سه سال استمهال و سود و کارمزد آن نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

مهدیخانی با اشاره به اینکه در حادثه سیل امسال بویین زهرا، الموت و طارم سفلی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و در حوادث آتش سوزی نیز ۷۰۰ میلیارد خسارت به بخش‌های مختلف وارد آمد، ادامه داد: این در حالی است که برخی از واحد‌های تولیدی در شهرستان‌های استان به غیر از آوج با خسارت نشت مواد شیمیایی نیز روبرو بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در ادامه اظهار داشت: اقدامات خوبی نیز طی یک سال گذشته در این حوزه صورت گرفت تا جایی که موفق شدیم در حوزه غرق شدگی از ۱۸ مورد سال گذشته به ۹ مورد و در بخش حریق مراتع نیز از ۲۶۰ هکتار پارسال به ۹۰ هکتار در سال جاری برسیم.

این مسئول اضافه کرد: برای نخستین مرتبه نیز موفق شدیم تمامی ۲۴۰ هزار دانش آموز شاغل در مقاطع مختلف تحصیلی در یک هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی سطح استان را به همراه ۳۰۰ تشکل مردم نهاد آموزش دهیم.

مهدیخانی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان هیچ تعهدی مبنی بر تجهیز وسایل آتش نشانی ندارد، گفت: طی چهار سال گذشته ۱۶ میلیارد ریال برای تجهیز ناوگان آتش نشانی‌های استان هزینه به عمل آمده است.

مهدیخانی ادامه داد: براساس دستورالعمل‌های موجود در وضعیت‌های اضطراری تمامی امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار مدیریت بحران قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: در این رابطه و به منظور انجام مطالعات لازم در مواقع اضطراری، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تعیین جانمایی مواقع بحرانی و نیز تخلیه نخاله‌های ساختمانی با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/

اعتبارات در حوزه کاهش بلایای طبیعی اختصاص می یابد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار