با گشت و گذار در معماری دانشگاه‌های جهان می‌توان با زیباترین معماری‌های به کار رفته در دانشگاه‌ها آشنا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی و معماری استفاده شده در نمای دانشگاه‌ها یکی از جاذبه‌های بصری برای ایجاد انگیزه و علاقه در دانشجویان است؛ به همین دلیل برجسته‌ترین طراحان و معماران دست به کار شدند تا برای ساختمان دانشگاه‌ها ایده‌های جذاب، زیبا و چشم نواز را پیاده کنند که علاوه بر اینکه در آن از تکنولوژی روز استفاده شده است و به اصول معماری، تاریخی و سنتی هم بپردازد.

هر چه معماری دانشگاه خاص‌تر و با ایده و طراحی شیک و زیبا باشد بیشتر می‌تواند دانشجویان را به سمت خود بکشاند و دانشجویان علاوه بر اینکه در کنار تحصیل از زیبایی‌های منحصر به فرد معماری دانشگاه استفاده می‌کنند؛ با اصول معماری تاریخی و تکنولوژی‌های جدید هم آشنا می‌شوند.

در این گزارش سعی داریم شما را با برخی از زیباترین دانشگاه‌های جهان آشنا کنیم که دارای معماری خاص، جذاب و شاید عجیب هستند و در زیبایی نمای آن‌ها از فناوری‌های نوین استفاده شده است.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد دومین دانشگاه قدیمی جهان و قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه انگلیسی زبان است و طبق اسناد به جا مانده از گذشته، فرآیند آموزش در این دانشگاه از سال ۱۰۹۶ میلادی آغاز شده است.

این دانشگاه دارای برج‌های به سبک گوتیک و فضا‌های سبز زیبا است که ویژگی خاصی به آن داده و این دانشگاه را از سایر دانشگاه‌های جهان متمایز می‌کند.

سبک معماری و ساخت دانشگاه آکسفورد، باعث انتخاب آن به عنوان زیباترین دانشگاه انگلستان در سال ۲۰۱۶ شد.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دانشگاه مینه سوتا (University of Minnesota)

دانشگاه مینه سوتا در ایالت مینه سوتا قرار دارد و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا است که در سال ۱۸۵۱ میلادی تاسیس شده است.

شهرت این دانشگاه بیشتر به خاطر موزه هنر فردریک وایزمن این دانشگاه بوده که آن را در جمع ۱۰ دانشگاه برتر قرار داده است.

این موزه دارای نمای بسیار عجیب و پیچیده‌ای است که به سبک نوین طراحی شده و در آن از طراحی زاویه دار و روکش فلزی ضدزنگ استفاده شده است.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دانشگاه صنعتی نانیانگ (Nanyang Technological University) سنگاپور

دانشگاه صنعتی نانیانگ با وسعت ۲ کیلومترمربع در سال ۱۹۸۱ پایه گذاری و در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. این دانشگاه در جنوب غربی سنگاپور واقع شده و برای آن یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار هزینه شده است.

این دانشگاه دارای بزرگترین کالج مهندسی در جهان است و از ۱۲ برج مخروطی تشکیل شده که به آن زیبایی خاص و ویژه‌ای می‌دهد. اطراف آن هم دارای فضای سبز بکر و فوق العاده است که با ایستادن بر روی بام این دانشگاه می‌توان از زیبایی‌های این فضای سبز تماشایی بهره‌مند شد.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دپارتمان فلسفه دانشگاه نیویورک (Department of Philosophy at the University of New york)

دپارتمان فلسفه دانشگاه نیویورک یکی دیگر از جاذبه‌های علمی زیبا در دنیا است که در سال ۱۸۳۱ میلادی تاسیس شد.

یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز و جالب این ساختمان این است که منافذ موجود بر روی راه پله‌ها است؛ این منافذ نور را از محیط داخل و خارج به خود جذب کرده و به نمای بیرونی انعکاس می‌دهد؛ این انعکاس نور بر حسب اینکه چه فصلی از سال و چه ساعتی از روز است رنگ بیرونی ساختمان را تغییر می‌دهد و این یک ویژگی خارق العاده و شگفت انگیز این ساختمان است.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham)

دانشگاه ناتینگهام در سال ۱۸۸۱ میلادی تاسیس شده است؛ پردیس جوبیلی این دانشگاه در گذشته یک کارخانه دوچرخه سازی بوده و امروزه به یک پارک علمی با ظرفیت ۲۵۰۰ دانشجو تبدیل شده است.

ساختمان‌های این مرکز از جنس چوب، استیل و شیشه بوده که در حاشیه دریاچه‌ای دست ساز و آرام واقع شده اند. همچنین محلی برای پیاده روی دانشجویان در کنار دریاچه با استفاده از درخت‌هایی که به طور ردیفی در حاشیه دریاچه کاشته شده اند تعیین شده است.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا


دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو – روسیه(Lomonosov Moscow State University)

دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو در سال ۱۷۵۵ میلادی تاسیس شد و ارتفاع ۲۴۰ متری ساختمان اصلی دانشگاه موجب شده تا عنوان بلندترین ساختمان دانشگاهی جهان را به خود اختصاص بدهد.

دانشگاه مسکو در بالای تپه‌ای به نام تپه گنجشکان قرار داشته و هنگامی که تکمیل شد، هفتمین آسمان خراش در دنیا بود.

در ساخت این دانشگاه یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین معماری‌های جهان مورد استفاده قرار گرفته است که آن را از سایر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

مؤسسه فناوری ماساچوست (Massachusetts Institute of Technology)

موسسه فناوری ماساچوست یک دانشگاه خصوصی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست آمریکا است که در سال ۱۸۶۱ میلادی تاسیس شد.

این دانشگاه که به ام آی تی (MIT) شهرت دارد دارای ۵ دانشکده اصلی، یک کالج و ۳۲۲ گروه آموزشی است و با نام اختصاری (MIT) شناخته می‌شود.

دانشگاه MIT همه ساله به عنوان بهترین دانشگاه مهندسی جهان شناخته شده و یکی از مراکز علمی تحقیقاتی مهم در آمریکا و جهان است.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

ساختمان آکادمیک سوانتون (Swanston Academic Building) در استرالیا

این ساختمان متعلق به دانشگاه RMIT استرالیا، سومین دانشگاه قدیمی ملبورن است که یک دانشگاه عمومی بوده و در سال ۱۸۸۷ به عنوان کالج کارگران ملبورن با هدف آموزش افراد در حال کار شهر ملبورن تاسیس شده است.

این دانشگاه از یکی از پیشتازان جهانی در رشته‌های هنر و طراحی، معماری، مهندسی، حسابداری و مطالعات مدیریتی است و علاوه بر پردیس اصلی در شهر ملبورن، ۲ پردیس دیگر در حومه شمالی باندورا و برانزویک در اختیار دارد.

این ساختمان بسیار زیبا و منحصر به فرد که دارای جذابیت‌های خاص و ویژه خود است، با سرمایه حدود ۶۰۰ میلیون دلاری توسط دانشگاه RMIT ساخته شده است و توانسته درجه پنج ستاره سبز را از شورای ساختمان سبز استرالیا دریافت کند.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دانشگاه کمبریج – انگلستان (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج در سال ۱۲۰۹ میلادی تاسیس شده و دانشگاهی است که کمتر کسی پیدا می‌شود نام آن را نشنیده باشد؛ زیرا یکی از بهترین، مجلل‌ترین و زیباترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود.

ویژگی منحصر به فرد این دانشگاه این است که هر کدام از ۲۹ کالج مقطع کارشناسی این دانشگاه به طور جداگانه دارای طراحی و معماری خاص و جذاب است.

وجود رودخانه کم (Cam River) در کنار این دانشگاه که چهره‌ای رویایی به فضای دانشگاه داده یکی دیگر از علل جذابیت و زیبایی شگفت انگیز این دانشگاه به شمار می‌رود.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا

دانشگاه مستقل ملی مکزیک Universitas) Nationalis Autonoma Mexici)

دانشگاه مستقل ملی مکزیک در سال ۱۹۱۰ میلادی توسط چند معمار مطرح و به نام مکزیکی ساخته و تاسیس شد. اصلی‌ترین و جالب‌ترین ویژگی این دانشگاه نقاشی‌های دیواری ساختمان اصلی است که توسط هنرمندان مشهور و سرشناس مکزیکی کشیده شده است.
این دانشگاه دارای فضای سبز بکر و فوق العاده‌ای است که بر جذابیت‌های آن اضافه کرده و به گونه‌ای آن را چشم نواز کرده است به همین دلیل برخی از افراد آن را یک میراث جهانی یونسکو تلقی می‌کنند.

زیباترین و عجیب‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی دنیا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.