ابراهیم جعفری برگ زرینی برای مردم به ویژه معلمان گیلان است

تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر انقلاب آرمان شهید ابراهیم جعفری بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، در یادواره شهید ابراهیم جعفری بویینی نخستین شهید معلم انقلاب اسلامی گیلان در مسجد آقا درویش محب علی بویینی فومن به ماندگاری نام شهدا در تاریخ اشاره کرد و افزود: تمام شهیدان به سعادت اخروی رسیدند و شهدایی نظیر ابراهیم جعفری برگ زرینی برای مردم به ویژه معلمان گیلان به ثبت رسانده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه هدف از ' بعثت انبیای الهی تربیت انسان هاست، تصریح کرد: انبیا مبعوث شدند تا جوهر درونی انسان را شکوفا کنند.
آیت الله فلاحتی، تزکیه نفس را از ویژگی انبیای الهی دانست و بیان کرد: انبیای الهی آمدند تا انسان ها را در مسیر تعالی و سعادتمندی قرار دهند.
وی، تزکیه و تعلیم را از ویژگی معلمان عنوان کرد و گفت: معلمی شغل انبیاست زیرا تمام انسان هایی که عهده دار مسوولیت های مختلف می شوند توسط معلمان تربیت پیدا می کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه معلم به عنوان پدر جامعه است، خاطرنشان کرد: جایگاه معلم بسیار والا و گسترده است.
آیت الله فلاحتی، معلم وظیفه شناس را دلسوز مردم توصیف کرد و یادآور شد: سعه صدر و حوصله از ویژگی معلم است.
وی با تاکید براینکه معلم باید دلداده ارزش ها باشد، اظهار داشت : معلمی که دلداده ارزش ها نباشد نمی تواند انسان تربیت کند.
امام جمعه رشت، هدف بزرگ معلمان را تربیت انسان در راستای ارزش ها توصیف کرد و افزود: شهدا تعلیم دیده مکتب معلمان دلسوخته ارزش ها هستند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه معلم باید بصیر باشد، تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ مردم رشت یک روز جلوتر از دیگر شهرهای کشور برای حمایت از ارزش ها به خیابان آمدند.
وی به قیام شهید ابراهیم جعفری در مقابل ظلم و ستم اشاره کرد و گفت: شهید جعفری با شناخت دین در مقابل طاغوت ایستاد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر انقلاب آرمان شهید جعفری بود، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی اعتراف کردند ملت ایران را نمی توان به زانو درآورد.
آیت الله فلاحتی به پیشرفت انقلاب اسلامی در طول چهاده گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) توانست از مردم ایران انسان های مقاومی بسازد که بتوانند قدرت های سلطه گر را به زانو درآورند و امروز دنیا متاثر از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/آ

تبعیت از ولایت و حرکت در مسیر انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.