معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت : در طرح جدید شهرداری اصفهان انواع پاکروهای مدرن و کلاسیک در محدوده مرکزی و تاریخی شهر مستقر می شوند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در برنامه تلویزیونی خبرخونه کاری از باشگاه خبرنگاران  با اشاره به ضرورت اقدامات زیر ساختی در جهت بهبود هوای شهر اصفهان افزود : از 26 آذرماه تا 29 دی ماه در مدت  33 روز یک سری مجموعه اقداماتی برنامه روزی شده تحت عنوان قصه آدم و هوا برگزار می شود

وی بیان کرد: در فضای مجازی روباتی طراحی شده است که شهروندان با مراجعه به این روبات می توانند عضو این پویش شوند و تاثیرات و اقدامات خود را  در جهت بهبود هوای استان مانند استفاده از دوچرخه ، اتوبوس و مترو و اقدامات مختلفی که یک شهروند می تواند انجام دهد را به اشتراک می گذارند .

صلواتی تاکید کرد: در کنار این برنامه اقدامات آموزشی مانند حضور در 100 مدرسه مهم شهر در مناطق محروم و کم برخوردار نیز پیش بینی شده  همچنین کتاب های درسی با تمرکز بر قصه آدم و هوا در حال تالیف است که تا دو هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خصوص طرح دیدبان آلودگی هوا گفت : بر اساس  بخشنامه ای که شهرداراصفهان ابلاغ کردند کلیه خورروهایی که تحت پوشش شهرداری اصفهان هستند الزام شده اند که معایته فنی شوند .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: دیدبان آلودگی هوا از طریق سامانه 137 و اپلیکیشن ترافیک یار این امکان را برای شهروندان محیا میکند که در هر قسمت از شهذ شاهد منبع آلودگی هوا باشند از طریق این دو سامانه می توانند مشخصات خودرو آلاینده را ثبت و برای شهرداری ارسال کنند و بلافاصله بعد از ارسال مشخصات خودرو و مشخص شدن اینکه خودرو تحت پوشش کدام سازمان است سریعا با همکاری پلیس راهور این خودرو اعمال قانون خواهد شد

وی با اشاره به وجود 6 جشنواره در طرح آدم و هوا گفت : اولین جشنواره ، جشنواره تراطنز است که پیرامون موضوعاتی که دغدغه ترافیکی و کیفیت هوای شهر است که در این جشنواره از آثار طنز پیرامون این موضوعات به رقابت گذاشته خواهد شد.

صلواتی افزود: جشنواره ترافیکاتور دومین جشنواره ما است که کاریکاتوریست ها می توانند روی محورهای ذکر شده طرح های خود را ارائه دهند .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: جشنواره ترا  متن یکی دیگر از جشنواره های پیش رو است که اصحاب اندیشه می توانند متن های خود را پیرامون قصه آدم و هوا ارسال کنند.

وی در خصوص جشنواره ترافتو گفت : در این جشنواره عکاسان در خصوص محور های مربوط به کیفیت هوا در سطح شهر اصفهان عکاسی می کنند

صلواتی  گفت : جشنواره طرح نیز مخصوص طراحان اصفهانی است که میتوانند روی موضوعات اشاره شده طرح های خود را ارائه دهند و آخرین جشنواره نیز جشنواره ترازیست است که در این جشنواره درختان و گل هایی که به بهبود کیفیت هوا کمک میکند را ارائه خواهد داد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص طرح راه اندازی مجدد ایستگاه های دوچرخه گفت : در این طرح انواع دوچرخه کلاسیک و دنده ای برقی ، دوچرخه دو نفره ، سه چرخه ها وچهار چرخ ها ، اسکوتر های برقی و موتور های برقی به مردم ارائه خواهد شد .

به گفته ی صلواتی در حال حاضر این طرح شامل 15 ایستگاه می باشد که در حاشیه رودخانه زاینده رود و محدوده مرکزی و تاریخی شهر مستقر خواهند بود و تا پایان سال آینده این ایستگاه ها در کل شهر به 50 ایستگاه افزایش پیدا خواهد کرد .

 

انتهای پیام  / س

تشریح برنامه های قصه ی آدم وهوا

برچسب ها: ترافیک ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.