جریان تحولات جامعه همیشه در مسیری طبیعی پیش می‌رود/جامعه‌ای که بصیرت داشته باشند تملق‌گوی دشمن نخواهد بود/ ۹ دی روز بیداری ملت و پیروزی آن‌ها بر فتنه‌گران بودسخنران حرم رضوی گفت: ۹ دی روز بیداری ملت ایران و پیروزی آن‌ها در برابر فتنه‌گران بود.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، حجت‌الاسلام دستجردی سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که  امروز در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مناسبت ۹ دی؛ روز بصیرت و بیداری ملت ایران گفت: در هر مقطعی از تاریخ امکان دارد وقایع و اتفاقاتی رخ بدهد که رفع آن مشکلات نیاز به بصیرت و بیداری افراد آن جامعه دارد.

وی تصریح کرد: اگر مردم یک جامعه در برابر توطئه و دسیسه‌های دشمنان بیدار باشند، جامعه دچار تزلزل نمی‌شود، ولی اگر فاقد بصیرت باشند و جهل آن‌ها را احاطه کرده باشد دیگر نمی‌توانند جامعه‌ای سالم و بدون دخالت بیگانگان داشته باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: جریان تحولات جامعه همیشه در مسیری طبیعی پیش می‌رود. یعنی وضع مردم جامعه به گونه‌ای است که خود آن‌ها آن را ترسیم می‌کنند و در قرآن نیز آمده است خداوند تغییری در جامعه ایجاد نمی‌کند مگر این تغییر به دست خود آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام دستجردی با اشاره به حادثه خونین عاشورا، افزود: حتی در جریان این واقعه اسفناک خداوند معجزه‌ای را پدید نیاورد بلکه همه چیز به روال طبیعی خود پیش رفت. اگر مردم در آن زمان بصیرت داشتند نباید این اتفاق آن هم با گذشت مدت کمی از وفات پیامبر (ص) در امت اسلامی بیافتد.

وی به ماجرای خانه نشینی امیرالمومنین (ع) اشاره و تصریح کرد: علت خانه نشینی امیرالمومین (ع) را تنها باید در عدم بصیرت مردم زمان آن حضرت جستجو کرد. اگر در عصر حاضر هم ما بصیرت نداشته باشیم همان وقایع تاریخی تکرار خواهد شد.

سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی افراد جامعه در عصر حاضر، گفت: جامعه‌ای که بصیرت داشته باشند تملق‌گوی دشمن نخواهد بود و در برابر نقشه‌های دشمن همیشه بیدار و آگاه است و دشمن نمی‌تواند بر پیکره آن جامعه آسیبی برساند.

حجت‌الاسلام دستجردی رمز پیروزی مردم در ۹ دی را بصیرت و بیداری آن‌ها دانست و افزود: وقتی جامعه گرفتار فتنه می‌شود تنها بصیرت است که می‌تواند سلامت جامعه را حفظ کند چرا که در هنگام فتنه تشخیص حق از باطل تنها با داشتن بصیرت ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه انسانی که بصیرت نداشته باشد جاهل است، تصریح کرد: طبق فرمایش امام صادق (ع) ویژگی‌های انسان جاهل این است که آن‌ها قبل از اینکه مطلبی را خوب بفهمند درباره آن حکم صادر می‌کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به وقایع سال ۸۸ و فتنه‌ای که در این سال دامن‌گیر جامعه شد، گفت: اگر بصیرت و آگاهی مردم نبود در آن سال جامعه دچار تزلزل می‌شد و فرو می‌ریخت، ولی بیداری رهبر انقلاب و مردم و همچنین پیروی مردم از ایشان جامعه را از فروپاشی نجات داد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

تنها بصیرت است که می‌تواند سلامت جامعه را حفظ کند

برچسب ها: فتنه ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.