کمال حسین، وزیر اسبق خارجه بنگلادش به منظور جلوگیری از کسب قدرت حزب عوامی لیگ در انتخابات پارلمانی این کشور به حزب مخالف این کشور کمک می‌کند.

اعلام امیدواری حزب مخالف بنگلادش به پیروزی در انتخاباتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، ­زمانی که بنیانگذار و رهبر بنگلادش، پدر شیخ حسینا، نخست وزیر کنونی این کشور، پس از کمک و تلاش برای استقلال بنگلادش از پاکستان در ۱۹۷۵ ترور شد، کمال حسین، وزیر امور خارجه وقت با هدف جانبداری از حسینا دیدار از اروپا را لغو کرد.

اکنون حسین ۸۲ ساله، به منظور جلوگیری از کسب قدرت حزب سابق خود، عوامی لیگ در انتخابات پارلمانی بنگلادش به حزب مخالف عمده این کشور کمک می‌کند.

حسین با بیان اینکه، درصورت برگزاری انتخاباتی عادلانه و آزاد، پیروزی قاطع با حزب مخالف است افزود، در صورتی که قرار است به گونه‌ای تصمیم گیری شود که به نفع دولت کنونی تمام شود اطمینان می‌دهم انتخاباتی عادلانه و آزاد در پیش نخواهیم داشت.
حسین فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه آکسفورد است.

در پی فقدان صلاحیت خالده ضیا، نخست وزیر سابق بنگلادش از سوی مقامات قضائی کشور به عنوان رقیب اصلی حسینا، حسین به عنوان رهبر مخالف اصلی پا به عرصه میدان گذاشت.

خالده ضیا به جرم ارتکاب فساد به ۱۷ سال زندان محکوم شده است.

معاون رئیس حزب ناسیونالیست بنگلادش ضیا گفت: اگرچه ضیا در سلول انفرادی به سبک زندان‌های دوران استعمار به سر می‌برد، اما وی تنها نیست، زیرا بیش از ۱۵ هزار نفر از فعالان حزب مخالف و منتقدان از نوامبر تا کنون بازداشت شده اند.

مسئولان این حزب اعلام کردند، در درگیری‌های مربوط به انتخابات پارلمانی دست کم ۹ نفر بازداشت شده اند.

حسین خاطر نشان کرد، اصرار برای کسب قدرت انسان‌ها را به کمتر از بهای انسانیت دچار می‌کند.

وی در راستای دفاع از ائتلاف بزرگ در انتخابات ۲۰۰۸ زمانی که عوامی لیگ و متحدانش توانستنتد از ۲۷۰ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان کشور را تصاحب کنند از حسینا حمایت کرد.

اما در ۲۰۱۴، ضیا و بی. ان. پی با تحریم انتخابات بیش از نیمی از کرسی‌های پارلمان را از دست دادند و تنها ۲۲ درصد از جمعیت ۱۶۰ میلیونی این کشور در انتخابات شرکت کردند تا اینکه سرانجام عوامی لیگ با مخالفت‌های خشونت آمیز که دست کم ۲۲ قربانی گرفت توانست به پیروزی تاریخی خود دست یابد.

حسین از جمله کسانی است که انتخابات را غیر قانونی می‌داند افزود، از آن زمان تاکنون دولت بنگلادش با نوعی فساد بی سابقه و سیاسی کاری روبرو شده است

وی خاطر نشان کرد، حسینا، دختر جنجگوی انقلابی و نیکوکار سابق اکنون با افزایش استبداد روبروست، به گونه‌ای که موفقیت‌های کشور بدون کمک‌های مالی بانک جهانی و موسسات مشابه معنا و مفهومی نخواهد داشت.

براساس گزارش ها، رشد اقتصادی ۸ درصدی سال کنونی حاکی از افزایش تولیدات بیشتر کشاورزی و رونق صنعت صادرات منسوجات اکنون پس از چین، بنگلادش را به دومین تولید کننده پارچه در جهان تبدیل کرده است.

براساس اظهارات مقامات عوامی لیگ، حامیان این حزب با انتشار بیانیه‌ای در آستانه برگزاری انتخابات اعلام کردند شش نفر از رهبران این حزب از سوی فعالان مخالفان کشته و صد‌ها نفر بر اثر حملات مجروح شده اند.

حسینا از طرفداران خود خواست تا پایان مراسم شمارش آرا در صندوق‌های رای باقی بمانند.

وی در حین دیدار از یکی از رهبران حزب که در درگیری‌های خشونت آمیز انتخابات در بیمارستان بستری است به هواداران خود تاکید کرد، حتی در صورت تحریم انتخابات از سوی بی. ان. پی آشفته نشوید.

این در حالی است که حسین نیز ضمن تکرار و تاکید بر اظهارات مشابه رقیب خود از ادامه رقابت در کارزار سیاسی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار