عباسپور گفت: خانواده‌ها باید در ۳ سطح سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا در برنامه‌های آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

خانواده ها باید در تمام سطوح آموزش و پرورش مشارکت کنندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ملاقات وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان منتخب شورای انجمن اولیا و مربیان استان‌ها با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان امروز در ساختمان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه بستر لازم برای مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های آموزش و پرورش ایجاد شده است، بیان کرد: تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده است، اما مقاومت‌ها به گونه‌ای است که با مشارکت سازگاری چندانی نداشته و باید این سد را بشکنیم.

وی ادامه داد: آنچه اکنون شاهد هستیم نگاهی مثبت از سوی وزیر و معاونان به مشارکت برای پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش است و در این مورد تصمیم‌هایی متفاوت صورت می‌گیرد.

عباسپور بیان کرد: خانواده‌ها باید در ۳ سطح سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا در برنامه‌های آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: امروز از هر استان یک نفر به عنوان منتخبان انجمن اولیا و مربیان انتخاب شده‌اند و به طور قطع مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های آموزش و پرورش به حل مشکلات آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: امیدوارم این مشارکت و برنامه ریزی برای آن نقطه آغازی باشد تا این مسیر را همچنان طی کنیم.

عباسپور با اشاره به اهمیت مشارکت و حضور اولیای دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت گفت: برنامه‌های تحولی آموزش‌وپرورش با حضور اولیا امکان‌پذیر است و در همین راستا وزیر آموزش‌وپرورش بسیار به ذی‌نفعان نظام آموزشی اهمیت می‌دهد و تأکید دارد بستر لازم را برای مشارکت خانواده‌ها در فرایند تعلیم و تربیت فراهم کنیم.

وی در پایان یادآوری کرد: در سند تحول بنیادین تأکید شده است که خانواده باید در سیاست‌گذاری‌ها، تدوین برنامه‌ها و اجرای آن‌ها مشارکت داشته باشند و این مشارکت در سطح مدرسه وجود دارد و در حال حاضر به همان سطح هم محدودشده است، اما تلاش می‌کنیم که این مشارکت را در کلیت آموزش و پروش گسترش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار