در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین خبرها از نحوه برخورد سازمان میراث فرهنگی با احداث پل در شهر شوش

هیئت کارشناسی باستان‌شناسی حداکثر تا پایان هفته جاری در مکان گودبرداری‌های شهرداری در شهر شوش مستقر می‌شوند.

سید حکمت الله موسوی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، در خصوص آخرین اقدامات میراث فرهنگی در قبال گودبرداری‌های شبانه در شهر باستانی شوش به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همانطور که در جریان گودبرداری و حفر شبانه تونل در شهر شوش هستید، تقریباً در ساعت ۸ یا ۹ شب روز جمعه پرسنل شهرداری با بیل مکانیکی، لودر و ۳ کامیون اقدام به گودبرداری و حفر تونل در محوطه شهر تاریخی شوش کردند و مسئولان مربوط نیز بلافاصله در تاریکی شب و با وجود بارندگی شدید در محل حضور پیدا کردند؛ اما به رغم تماس با سیستم مدیریت شهری و سیستم انتظامی و قضایی کار متوقف نشد و در نهایت با تلاش حسین‌زاده معاون استاندار خوزستان و شریعتی استاندار خوزستان، پروژه در حدود ساعت ۳ بامداد روز جمعه متوقف شد.

وی افزود: پیرو این قضیه مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی به موضوع ورود کردند و حتی رئیس سازمان نیز واکنش نشان دادند و طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان را به محل اعزام کردند. بازدید ناقصی از محل صورت گرفت و متعاقب آن همان شب جلسات هماهنگی برگزار شد. در نهایت در صبح روز شنبه نشستی را در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار کردیم و قرار شد هیئتی کاملاً کارشناس و آشنا به باستان‌شناسی در محوطه‌ای که گودبرداری‌ها در آنجا اتفاق افتاده بود، حاضر شوند و گزارش‌های کارشناسی ارائه و تصمیم نهایی گرفته شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اظهار کرد: این هیئت دیروز کار کارشناسی خود را انجام دادند و شب برگشتند. دستور اکید رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این است که هیئت کارشناسی در سریع‌ترین زمان ممکن کار خود را شروع کند و احتمالا هیئت حداکثر تا پایان این هفته در مکان گودبرداری‌ها مستقر می‌شوند و کار خود را آغاز می‌کنند. نتایج کار هیئت قطعاً نحوه برخورد با ادامه کار احداث پل یا توقف آن را مشخص می‌کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.