رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال تعداد ۳۹ هزار و ۴۵۸ نوبت بازدید از مراکز تولید ، فرآوری ، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اکبر دلیر صحرایی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه سال جاری  تعداد ۳۹ هزار و ۴۵۸ نوبت بازدید از مراکز تولید ،  فرآوری ، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شده است و پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم مقدار ۱۶ هزار و ۱۴ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف معدوم شد.

وی افزود: در این مدت  مقدار ۱۰۷ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم فرآورده مشکوک کشف و ضبط شد.

دلیر صحرایی با بیان این که در این مدت تعداد ۳۹ هزار و ۴۵۸ نوبت بازدید از مراکز تولید ،  فرآوری ، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شده است ، افزود: پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم مقدار ۱۶ هزار و ۱۴ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف معدوم شد.

دلیر صحرایی اظهار کرد: امسال تعداد ۹۷۳ تخلف بهداشتی در بازرسی‌های ثبت شده که هزار و ۱۲۷ نمونه اخذ و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال شده است.

وی همچنین گفت: بر روی این نمونه‌های ارسالی ۳ هزار و ۷۰۷ آزمایش انجام شده است و پرونده تعداد ۱۶۱ متخلف به مراجع قضایی استان ارجاع داده شد.

انتهای پیام / ب

کشف ۱۰۷ هزار و ۱۷۵ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.