معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، از انتخاب ۲۰ گروه از نخبگان برای شرکت در اولین مسابقه الگوریتمی بورس ایران خبر داد.

۲۰ گروه نخبه برای رقابت در معاملات الگوریتمی بورس انتخاب شدند\تلاش برای افزایش سواد مالی در بازار سرمایهبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رضوی عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری اولین مسابقه الگوریتمی بازار سرمایه ایران، تشریح کرد: یکی از وظایف سازمان بورس و اوراق بهادار، توسعه سواد مالی و اطلاع رسانی در جامعه است که بدون حضور رسانه ممکن نیست.

وی افزود: در معاملات الگوریتمی، استعداد‌های بهتری شناسایی شده و بازار‌ سرمایه، نظام مندتر و مبتی بر الگو‌های علمی فعالیت خواهند کرد. با ورود نظام الگوریتمی، شبیه سازی بازار و اضطراب معامله گران مدیریت خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز کرد: این نوع رقابت‌ها بیشتر در جهت جذب جوانان با استعداد و افزایش بهره وری و مشارکت بهتر اعضای بورس خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این مسابقه گفت: در مجموع، ۳۰ گروه در این مسابقه شرکت کردند که ۲۰ گروه برای رقابت در اولین مسابقه الگوریتمی بورس انتخاب شده اند.

مطهره مروج مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه این جلسه تشریح کرد: معاملات الگوریتمی در اکثر کشور‌های جهان، به عنوان یک معامله استراتژیک به شمار می رود و موجب افزایش سواد مالی خواهد شد.

وی افزود: در معاملات الگوریتمی علاوه بر تشکیل گروه‌های معامله ای، افرادی به عنوان سبد گردان به صورت حرفه‌ای سبد معاملاتی را تعریف و می‌چینند.

مروج در پایان گفت: در طول مسابقات، زیرساخت در اختیار شرکت کننده‌ها قرار می‌گیرد و گپ سرور اختصاصی برای تیم‌ها لحاظ می شود  تا اثری بر حجم معاملات نداشته باشد. همچنین دو نوع Api دریافت داده‌های تاریخی و سفارش، به سامانه معاملات تیم‌های شرکت کننده تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار