سودجویان با طراحی بدافزارهایی در قالب فیلترشکن‌ از مردم کلاه‌برداری اینترنتی می‌کنند

رئیس پلیس فتا ایلام به شهروندان هشدار داد: افراد سودجو از طریق طراحی بدافزارهایی در قالب فیلترشکن‌ می‌توانند به راحتی به اطلاعات شخصی و خصوصی شما دسترسی پیدا کنند.

. به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به اینکه امروزه شاهد این هستیم که کاربران از سنین مختلف از فیلترشکن‌ها بدون تحقیق در مورد سازنده آن، استفاده می‌کنند، اظهار داشت : سودجویان همواره با سو استفاده از این وضعیت با طراحی بدافزارها در قالب انواع فیلترشکن‌ها سعی در دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران و استفاده‌ کنندگان آن را دارند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: کلاهبرداران از راه‌های مختلفی مانند ارسال پیامک و لینک‌های آلوده و یا در قالب اپلیکیشن‌هایی به نام فیلترشکن، اقدام به انتشار فایل‌های آلوده خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام اظهار کرد: پس از نصب و اجرای این بدافزارها بر روی سیستم‌های کاربران، کلاهبرداران به راحتی می توانند به اطلاعات مختلف مانند فیلم‌ها و تصاویر مخاطبان و سایر اطلاعات شخصی و خصوصی افراد دسترسی پیدا کرده و با انگیزه‌های مختلف از اطلاعات به دست آمده سو استفاده می کنند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، اپلیکیشن‌هایی را که تحت عنوان فیلترشکن‌ها ارائه می‌شوند، چندان ایمن نمی‌دانند چرا که پشتیبان آن‌ها مشخص نیست و معلوم نیست اطلاعات کاربران را در کجا و برای چه اهدافی ذخیره می‌کنند.

سرهنگ جمالی در پایان با هشدار به مجرمان فضای سایبر گفت: قانون‌گذار برای هرگونه جرم اینترنتی مجازات تعیین کرده است، لذا عموم مردم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعا از طریق وب‌سایت پلیس فتا، بخش گزارشات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دنیای ارتباطات ، فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار