آذری جهرمی اعلام کرد بیش از ۶۰ درصد آزمایش‌های نهایی ماهواره پیام امیرکبیر با موفقیت انجام شده است.

ماهواره پیام امیرکبیر در انتظار مراحل نهایی آزمایش‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید مشترک خود با رضا اردکانیان وزیر نیرو از دستاورد‌های فضایی کشور در محل پژوهشگاه فضایی ایران در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت ماهواره «پیام امیرکبیر» گفت: تیم‌های پژوهشی ما به طور شبانه‌روزی در حال انجام آزمایش‌های نهایی ماهواره پیام امیرکبیر هستند و سعی می‌کنند ظرف هفته آینده این آزمایش‌ها انجام شود و ماهواره آماده تحویل شود. بیش از ۶۰ درصد این آزمایش‌ها با موفقیت انجام شده و این ماهواره آخرین تست‌های خود را پشت سر می‌گذارد.

وزیر ارتباطات در خصوص کاربردی شدن صنعت فضایی در امور اجرایی کشور، اظهار کرد: این دانش در کشور به وجود آمده و زنجیره استفاده از فناوری فضائی در امور مختلف مانند کشاورزی در کشور تکمیل شده و در حال حاضر امکان بهره‌برداری از آن در مسائلی مانند پایش محیط زیست، بلایای طبیعی و مدیریت منابع آب وجود دارد. اما ما تنها سرویس را می توانیم فراهم کنیم و بهره‌بردار اصلی دستگاه‌هایی مثل وزارت نیرو و سازمان محیط زیست هستند.

آذری جهرمی درباره پوچ‌افزارهایی که به تازگی توسط مرکز ماهر معرفی شده‌اند، گفت: بسیاری از پوچ‌افزارهای معرفی شده توسط مرکز ماهر، بدون اجازه برای امور تبلیغاتی و حتی کاوش ارز دیجیتال از منابع اطلاعاتی و پردازشی کاربر استفاده می‌کنند و این امر قطعاً مشکل دارد. آنهایی را که مرکز ماهر استخراج کرده و گزارش کرده، طبیعتاً باید از مارکت‌ها حذف شوند و این موضوع باید پیگیری شود.

وی درباره آخرین وضعیت گوشی‌های توقیفی نیز اظهار داشت: آخرین خبری که در این خصوص دارم این است که قرار بود وزیر صنعت، معدن و تجارت در این‌ باره اقدام کند که در حال نمی‌دانم چه اقداماتی صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره نرم‌افزارهای بومی جایگزین اینستاگرام بیان کرد: نرم‌افزارهای جایگزین اینستاگرام هیچ وقت خودشان برای دریافت وام اقدام نکردند و حتی عرضه محصول خود به بازار را هم به صورت جدی پیگیری نکردند. در مورد موضوعات مطرح شده درباره آن تا به حال مکاتبه‌ای با ما انجام نشده است.

آذری جهرمی در رابطه با حذف آبونمان شرکت مخابرات اعلام کرد: سازمان تنظیم مقررات و. ارتباطات رادیوئی حذف آبونمان را ابلاغ کرده اما درباره اجرا شدن یا نشدن آن اطلاعی ندارم و باید بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار