معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: براساس آمار موجود ۹۵.۸ دهم درصد از جمعیت استان فارس در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد هستند.

بیش از  ۹۵ درصد از جمعیت فارس باسواد هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهزاد نوروزی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، بیان کرد: آمار باسوادان در گروه سنی هدف نهضت سوادآموزی در شیراز ۹۷.۳ دهم درصد است.

وی با بیان اینکه سه دوره آموزشی شامل سوادآموزی از پایه اول تا سوم ابتدایی، دوره تحکیم و دوره انتقال از سوم تا ششم ابتدایی وجود دارد، افزود: امسال دو هزار ۸۲۰ نفر در استان فارس آموزش دیده اند.

نوروزی به فعالیت مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰ مرکز یادگیری محلی در استان فارس فعال است که به زودی مرکز بیست و یکم در زندان پیربنو شیراز افتتاح می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه تبدیل دانش به مهارت از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: در مراکز یادگیری محلی، در کنار خواندن و نوشتن مهارت‌های آموزشی نیز به افراد داده می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: طرح فرهنگ خواندن برای فرهنگ‌سازی با مشارکت بیش از دو هزار نفر و گروه‌های هدف و اجرای حلقه کتابخانه برای افرادی که افرادی امکان ادامه تحصیل را ندارند از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی نهضت سوادآموزی فارس است.

وی ادامه داد: امسال در شیراز ۲۰۱ آموزش دهنده نماز تربیت شده‌اند که این افراد نیز آموزش دو هزار و ۱۴۰ نفر را در برنامه قرار می‌دهند.

گفتنی است، در این مراسم شورای شهر شیراز از فعالان نهضت سوادآموزی شیراز به ویژه آموزش یاران تقدیر کرد.

انتهای پیام/ت

تعداد باسوادان در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار