رئس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در شرایط کنونی رئیس جمهور باید شخصا به موضوع استعفای دکتر هاشمی ورود و تا حد امکان مشکلات را حل کند.

رئیس جمهور باید شخصا به موضوعاستعفای وزیر بهداشت ورود کندحسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر استعفای وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما از روی شنیده‌ها می‌گوییم که دکتر هاشمی استعفا داده‌اند و خبر موثقی نداریم چرا که استعفای دکتر هاشمی رسما اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی رئیس جمهور باید شخصا به موضوع ورود و مشکلات دکتر هاشمی را تا حد امکان حل کند.

شهریاری درباره اینکه به نظر می‌رسد وزیر بهداشت به دلیل تاخیر در پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت استعفا داده‌اند، گفت‌: متاسفانه از سال 94 پاداش بازنشسته‌های وزارت بهداشت را نداده‌اند علی رغم اینکه سال گذشته مجلس به دولت اعلام کرد که باید پاداش بازنشستگان وزارت علوم،وزارت ‌آموزش و پرورش و وزارت بهداشت را دولت بپردازد اما وزارت بهداشت را نادیده گرفتند و پاداش بازنشستگان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش را پرداخت کردند.

سازمان برنامه و بودجه نگاهش را به کارکنان وزارت بهداشت عوض کند

وی افزود: به نظر می‌رسد عزیزان در سازمان برنامه و بودجه دیدگاهشان این است که کارکنان وزارت بهداشت همه پزشکان فوق تخصص و با درآمد 100 یا 150 میلیون تومانی هستند و به همین دلیل برایشان مهم نیست که پاداش بازنشستگی کارکنان وزارت بهداشت را بدهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه باید دیدگاهش را عوض کند چرا که اکثریت کارکنان وزارت بهداشت و درمان کسانی هستند که حقوق پایین به پاداش بازنشستگی نیاز دارند اما متاسفانه از سال 94 تاکنون پاداش بازنشستگان را نداده‌اند.

شهریاری با اشاره به چالش بودجه‌ای وزارت بهداشت و بیمه‌ها بیان کرد: بودجه حوزه سلامت مثل همیشه مشکلاتی دارد و بیمه سلامت به پزشکان دارو‌خانه‌ها، بیمارستان‌ها و شرکت‌های دارو و تجهیزات پزشکی بدهی دارد و این بدهی‌ها حوزه سلامت را با چالش روبرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.