گشایش نمایشگاه عکس و اسناد رشت به مناسبت گرامیداشت روز رشت

نمایشگاه عکس و اسناد رشت به مناسبت گرامیداشت روز رشت در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء این شهر دایر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: نمایشگاه عکس و اسناد رشت به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت فرارسیدن روز رشت گشایش یافته است.

وی افزود: در این نمایشگاه، اسناد و عکس‌های قدیمی رشت و محلات این کلانشهر برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: همچنین به مناسبت نهم دی ماه نمایشگاه عکس بصیرت در گالری خانه فرهنگ و هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گشایش یافت و تا چهاردهم دی ماه از ساعت ٩ تا ١٥ برای بازدید علاقمندان دایر است.

علیرضا حسنی افزود: در نمایشگاه عکس بصیرت، عکس‌هایی از حضور با شکوه مردم ولایت مدار رشت در حماسه نهم دی سال‌های گذشته به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: برنامه‌های ویژه گرامیداشت روز رشت در چله انقلاب از شنبه گذشته با برگزاری نشست خبری و رونمایی از مجموعه مستند هفت قسمتی هنرمردان خدا با موضوع زندگی هنری هفت شهید هنرمند کلانشهر رشت آغاز شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: به مناسبت روز رشت برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی محلی با حضور هشت خواننده، تور رشت گردی، نشست علمی رشت پژوهی، برگزاری بازی‌های بومی، محلی و مسابقه‌های ورزشی در پیاده راه فرهنگی رشت، نواختن زنگ روز رشت به صورت نمادین در یکی از مدارس، نمایشگاه عکس، پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینما‌های این کلانشهر، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا با مشارکت امور ایثارگران، برگزار می‌شود.

علیرضا حسنی افزود: برپایی بازارچه غذا و برپایی ایستگاه سلامت در پیاده راه رشت، عیادت از پاکبانان آسیب دیده کلانشهر رشت در یک سال اخیر و برپایی میزخدمت در مصلی رشت قبل از خطبه‌های نماز جمعه، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی رشت، نیم بهاکردن بلیت سینما‌ها در روز‌های یازدهم، دوازدهم و پانزدهم دی ماه، برگزاری نشست کتابخوان با محوریت رشت و کارگاه آموزشی آشپزی شهر خلاق و خوراک شناسی از دیگر برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: ٤٦١سال پیش در زمان صفویه در ١٢ دی ماه، رشت به عنوان مرکز استان گیلان نامگذاری شد به همین مناسبت از سال ١٣٩٣، این روز به عنوان روز رشت نام گرفته است.

 

انتهای پیام/م.ع

دایر شدن نمایشگاه عکس و اسناد رشت به مناسبت روز رشت

برچسب ها: شهرداری ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.