معاون امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۷ هزار مهدکودک در کشور دایر شد.

تاسیس ۱۷ هزار مهدکودک در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامیمحمد نفریه معاون امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۸۰۰ مهد کودک دولتی در کشور وجود داشت، اما در حال حاضربیش از ۱۷ هزار مهدکودک در کشور دایر است.

وی با بیان اینکه از میان ۱۷ هزار و ۵۰۰ مهد کودک، ۸ هزار و ۵۰۰ مهد در روستا و حاشیه شهره ااست، افزود: در حال حاضر این رقم جزء یکی از افتخارات ماست و نشانگر این است که سازمان بهزیستی تا حدودی به هدف خود رسیده است.

نفریه بیان کرد: هدف اساسی ما فعالیت در مهد‌های حاشیه شهر و روستاها است که از این طریق بتوانیم عدالت توزیع را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از نهاد‌های مولود انقلاب است، خاطرنشان کرد: این سازمان بعد از کمیته امداد و به همت شهید فیاض‌بخش و شهید بهشتی تاسیس شد.

معاون امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: این سازمان با هدف حمایت از گروه‌های خاص که سخنگویی نداشتند شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در این شرایط علاوه بر حمایت از حقوق معلولان پیشگیری از وقوع معلولیت را هم سازمان بهزیستی برعهده گرفت، ادامه داد: خدمات پیشگیرانه مقدم بر سطوح بعدی است.

معاون امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این سازمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت و رشد‌های بسیاری داشته است، ادامه داد: به نظر می‌رسد این سازمان هنوز نتوانسته است، جایگاه خاص خود را پیدا کند.

نفریه گفت: رسیدگی به محرومان، درماندگان و ایتام برطبق وصیت حضرت علی (ع) و احادیث بزرگان باید توسط نفر اول دولت ارائه شود.

وی با بیان اینکه مسئولین بهزیستی وکیل الرعایا مددجویان هستند، گفت: افراد بسیاری در این زمینه تلاش می‌کنند؛ چرا که بودجه‌ها نسبت به جامعه هدف سازمان بهزیستی کم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار