مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: همراه نداشتن تجهیزات به ویژه زنجیر چرخ از مشکلات اساسی طرح راهداری زمستانی در گردنه‌های برفگیر جیرفت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به بارش برف در محور دلفارد به سربیژن و محور ساردوئیه به رابر در عصر روز گذشته اکیپ‌های راهداری با انجام عملیات راهداری نمک و شن پاشی و استفاده از ماشین آلات راهداری محور‌ها را باز و زمینه تردد ایمن را برای خودرو‌های عبوری از این محور‌ها فراهم کردند.

وی با اشاره به کندی تردد در زمان بارش برف گفت: بعضا در این زمان رانندگانی که از مناطق گرمسیر قصد سفر به مناطق شمالی را دارند همراه داشتن زنجیر چرخ را جدی نمی‌گیرند و به دلیل عدم تسلط در رانندگی در برف کندی تردد و اختلال در تردد و عملیات راهداری را سبب می‌شوند.

جمیلی با بیان اینکه هم اکنون گردنه سربیژن جیرفت برف روبی و نمک پاشی شده است تصریح کرد: منبع اعلام خبر بسته یا باز بودن محور و گردنه برفگیر  اداره کل راهداری و پلیس راه است که مردم و رانندگان اخبار موثق را از طریق این دو مجموعه دنبال وبه خبر‌های غیر واقع فضای مجازی توجه نکنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:متاسفانه چند دستگاه تریلر و کامیون بدون توجه به محدودیت‌های ترافیکی محور جیرفت به بافت از گردنه سربیژن اقدام به تردد کردند که به دلیل سر خوردن در مسیر مدتی کوتاه سبب کندی در محور شد که با حضور به موقع راهداران و استفاده از تجهیزات راهداری این مشکل در کوتاه مدت حل شد.

جمیلی با تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی در آغاز فصل زمستان در خودرو افزود: همراه نداشتن تجهیزات به ویژه زنجیر چرخ از مشکلات اساسی طرح راهداری زمستانی در گردنه‌های برفگیر جیرفت است که این مهم نیاز به فرهنگ سازی بیشتر و توجه مردم و رانندگان به سلامتی خود در عبور از جاده‌های برفگیر دارد.
انتهای پیام/ی

باز بودن محورهای جنوب کرمان

برچسب ها: حمل و نقل ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار