برای ارایه خدمات مطلوب به هموطنان عزیز در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر اقدامات بزرگی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی صورت گرفته است.

در سال‌های اخیر اقدامات بزرگی برای توسعه ارتباطات در کشور صورت گرفته استبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسی شاهکوه مدیرعامل این شرکت در «نهمین دوره جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴» که با حضور جمع زیادی از مسئولان و مدیران سازمان‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: کار‌های زیادی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است بطوری که در ابتدای دولت یازدهم تنها نسل ۳ تلفن همراه را با حدود ۵۰۰ هزارکاربر داشتیم و خوشبختانه امروز تمام شهر‌های ما تحت پوشش نسل ۴ قرار گرفته اند و تقریباً همه مردم و بخش عمده‌ای از روستا‌ها هم به ارتباطات نسل ۴ دسترسی دارند و رشدی که ما در این بخش داشتیم در دنیا جز سریعترین رشد هاست.

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری مقوله بهره وری در ارائه خدمات خاطرنشان کرد: نگاه سنتی به بهره وری که قبلاً نسبت ستانده به نهاده بود امروز تغییر یافته و بحث‌های جدیدی تحت عنوان ایده‌های نو، خلق محصولات جدید، تنوع مشتریان، هوشمندسازی سازمان، انعطاف پذیری و آگاهی نسبت به تغییرات محیطی مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به ضرورت استفاده از شاخص‌های بهره وری در حوزه ارتباطات اشاره کرد و یادآور شد: ما در این بخش وظیفه‌ی سنگینی را بر عهده داریم و معتقدیم ارتباطات، پیشران توسعه سایر بخش هاست و با تحول و رشد این حوزه سایر امور نیز به تبع آن رشد خواهند کرد.

در ادامه عباسی شاهکوه با تصریح مولفه‌های بهره وری در توانمندسازی نیروی انسانی در شرکت ارتباطات زیرساخت خاطر نشان کرد: علیرغم کاهش نیروی انسانی، شاهد رشد قابل توجهی در خدمات این شرکت از جمله افزایش سه یا چهار برابری ظرفیت شبکه انتقال، سه برابر شدن ظرفیت شبکه IP داخل کشور، توسعه مسیر‌های فیبرنوری و کاهش اختلال و قطعی‌های اینترنت هستیم.

وی اصلاح ساختار سازمانی شرکت براساس تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی پست‌های سازمانی و طراحی ساختار معاونت فناوری اطلاعات را از دیگر راهبرد‌های بهره وری دانست که موجب شده است جزء شرکت‌های پیشرو در بخش ICT باشیم. دکتر عباسی با اشاره به آزادسازی برخی از فعالیت‌های این شرکت از جمله ترافیک بین الملل گفت: ما تلاش می‌کنیم بخشی از فعالیت هایمان را آزادسازی نموده و تا جایی که امکان پذیر است خدمات قابل واگذاری را برون سپاری کنیم.

وی اضافه کرد: سیاست این شرکت مبتنی بر خرده فروشی نیست و هیچ برنامه‌ای برای فروش خدمات به صورت خرد به مشتریان ندارد. شرکت ارتباطات زیرساخت در «نهمین دوره جایزه ملی بهره وری ۱۴۰۴» موفق به دریافت لوح تقدیر سازمان بهره ور به عنوان بالاترین سط جایزه شد و مهندس علیرضا اسماعیلی مدیرکل معماری سازمانی و مدیریت سامانه‌های اطلاعاتی به نمایندگی از این شرکت لوح سپاس و تندیس را دریافت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار