مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی گفت: تولید در تمامی بخش‌های کشاورزی نسبت به سال‌های قبل ۹ برابر رشد داشته است.

رشد ۹ برابری تولید در بخش کشاورزی/ محصولات کشاورزی در توسعه صادرات غیر نفتی جایگاه بالایی داردعلی خان محمدی مدیرعامل مجمع بخش کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طی سال های بعد از انقلاب چشم اندازهای خوبی در زیر بخش های مختلف کشاورزی ایجاد شد، اظهار کرد: اگرچه نسبت به برخی کشورهای همجوار از نظر پیشرفت و نوآوری عقب هستیم، اما در مجموع نمره بدی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت های لازم در بخش های شیلات، دام و طیور و زراعت، منابع طبیعی را در معرض خطر قرار داده است، افزود: با توجه به آنکه بهره وری بدون برنامه ریزی و توجه به افق روشن در آینده صورت گرفته است، از این رو ناپایداری تولید موجب شده تا زیرساخت ها با کوچکترین مشکل همچون تحریم ها تحت تاثیر قرار گیرد.

به گفته خان محمدی، تولید در تمامی بخش های کشاورزی نسبت به سال های قبل  ۹ برابر رشد داشته است که این امر مرهون تلاش کشاورزان و ورود تکنولوژی در این بخش است.

مدیر عامل مجمع ملی خبرگان بخش کشاورزی ادامه داد: اگر علم کشاورزان نمونه و برتری که آنها در مزارع و باغات ایجاد کردند، در بخش تعمیم داده شود، بی شک در تمامی زمینه ها به خودکفایی نسبی و پایداری تولید دست خواهیم یافت.


بیشتر بخوانید: رشد ۳ برابری تولید گندم طی ۴۰ سال اخیر/ صادرات گندم ایران به مهد پاستای دنیا 


وی در پایان با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی در توسعه صادرات غیرنفتی جایگاه بالایی دارد، تصریح کرد: با برنامه ریزی و تمرکز بر کیفیت، استانداردسازی و بسته بندی محصولات تولیدی، علاوه بر تامین امنیت غذایی در داخل دیگر نیازی به صادرات نفتی و در آمد حاصل از آن نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

امکان خودکفایی در تمامی زیربخش های کشاورزی وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار