مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت : واردات کالا از طریق گمرکات این استان در ۹ ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۶ درصد و از حیث وزن ۲۳ کاهش داشته است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۹ ماه گذشته را ۲۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۷۹۱ دلار به وزن ۱۲ هزار و ۶۴۴ تن ذکر کرد.

وی گفت : از مجموع واردات، گمرک کرمانشاه با ۱۹ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۱۲۳ دلار کالای وارداتی به وزن سه هزار و ۶۱۸ تن، بیشترین حجم کالا‌های وارداتی استان را در این مدت به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی کاهش ۳۴ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه افزود: در این مدت همچنین از گمرک پرویزخان چهار میلیون و ۵۸۵ هزار و ۵۰۷ دلار کالا به وزن هشت هزار و ۴۰۲ تن به داخل کشور وارد شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۲ درصد کاهش و از حیث ارزش نیز ۶۸ درصد کاهش داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۶ کشور وارد می‏شود، تصریح کرد: کشور چین با هفت میلیون و ۹۶۷ هزار و ۱۵۲ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۶۱ تن جایگاه اول را در بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۹ ماه گذشته به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در مدت یاده شده کشور عراق با چهار میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۴۴ دلار کالا به وزن هفت هزار و ۳۶۱ تن و سوئیس با سه میلیون و ۱۸۸ هزار و ۲۹۴ دلار کالا به وزن ۴۲ تن در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را ماشین آلات و دستگاه‌ها برای تهیه یا تولید صنعتی غذا‌ها یا نوشابه ها، مواد شروع کننده و مواد تسریع کننده واکنش شیمیائی و فرآورده‌های کاتالتیک، آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، جعبه فرمان برای سواری کاری وانت و تراکتور کشاورزی، دستگاه‌های آبگرم کن و آبسردکن، تلمبه‌های چرخ دنده ای، نخ بسیار مقاوم از پلی استر‌ها آماده نشده برای خرده فروشی عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/د

مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در ۹ ماه گذشته را ۲۴ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۷۹۱ دلار است

 

برچسب ها: صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.