وقف علمی نیازمند فرهنگ‎سازی است

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: باید برای توجه به وقف علمی در جامعه، فرهنگ‎سازی شود.

وقف علمی نیازمند فرهنگ سازی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجتبی بنیادیان رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری، توجه به وقف علمی و فناوری به عنوان کاری ارزشمند در جامعه را نیازمند فرهنگ‌سازی بیان کرد.

وی گفت: تمامی مردم به ویژه اصحاب رسانه و صاحب‎نظران باید برای تبیین اهمیت فرهنگ وقف در حوزه علم و فناوری، توجه و اهتمام داشته باشند.

بنیادیان افزود: تخصیص موقوفات به نخبگان، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری می‌تواند موجب تحول بسیار عظیمی در به بار نشستن طرح‌ها و ایده‌های فناورانه شود که منافع آن شامل همه جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به رواج فرهنگ وقف از دیرباز در کشور اضافه کرد: اما تا کنون وقف در عرصه علم و فناوری در کشور گسترش پیدا نکرده است، در صورتی که دیگر کشورها، موقوفات بارزی در این عرصه دارند.

بنیادیان گفت: بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا از حدود سه قرن پیش، از طریق موقوفات و امور خیریه اداره می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ علم و فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان در آموزش و پرورش و مراکز علمی و پژوهشی، همکاری بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی و علمی و پژوهشی استان با بنیاد نخبگان در این راستا را خواستار شد.

بنیادیان، راهکار رونق اقتصادی کشور را تغییر نگرش از اقتصاد متکی بر منابع طبیعی به سمت اقتصاد دانش بنیان بیان کرد و افزود: نخبگان، دانشمندان و دانشجویان مهم‎ترین رکن تحقق اقتصاد دانش بنیان هستند.

انتهای پیام/ش

اقتصاد دانش بنیان راه رونق اقتصادی در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار