سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عزم اروپا برای ارائه ساز و کار مالی ویژه با ایران (spv) کم‌ترین کاری است که اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام می‌تواند انجام دهد.


spv کمترین اقدام اروپا برای حفظ برجام است/ برگزاری انتخابات استانی مجلس، به ارتقای جایگاه نمایندگان کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نجفی خوشرودی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ دی ماه) با بیان اینکه در ماه‌های اخیر، روندی در حال ضعیف کردن مجلس است، اظهار کرد: مجلس نماد مردم‌سالاری است که در آن استبداد شکل نمی‌گیرد.

وی فرد منتخب و محدودیت‌های اعمال شده را از دلایل محقق نشدن بعضی هدف‌های انتخابات برشمرد و گفت: نمایندگان از خطا و اشتباه مصون نیستند و حاشیه‌های ایجاد شده پس از اشتباه آنها نباید مجلس را تضعیف کند، چرا که به تضعیف اعتماد عمومی و فرسایش سرمایه اجتماعی نظام منجر خواهد شد. البته اجرای بدون تنازل قانون به حفظ و تقویت جایگاه مجلس کمک می‌کند.

نجفی خوشرودی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات به صورت استانی و تقویت احزاب به ارتقای جایگاه نمایندگان کمک می‌کند، بیان کرد: چینی ترک‌خورده امید مردم را نشکنید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر شفافیت هر چه بیشتر چالش‌ها و محدودیت‌ها در لایحه بودجه سال تأکید کرد و گفت: وجود احکام فاقد عملکرد، نبود شفافیت در بدهی‌ها و مطالبات قطعی شده دولت و عدم تمرکز کامل حساب دستگاه‌ها در حساب‌های خزانه باید در لایحه بودجه در نظر گرفته شود. برای نمونه، بر اساس گزارش دیوان محاسبات، حدود ۹ هزار فقره از ۵۰ هزار فقره حساب، در بانک قرار دارد.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، فساد، بیکاری و ناکارآمدی نظام اداری از مهمترین مسئله‌هایی است که مردم را آزار می‌دهد و فرسودگی زیرساخت‌ها اعم از حمل و نقل و انرژی و ... بیشتر برای زندگی مردم اهمیت دارد.

نجفی خوشرودی افزود: حادثه اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد یا حادثه تلخ مدرسه‌ای در جنوب ایران، تنها نمونه‌ای از مشکلات یاد شده بوده و شایسته است که دولت و مجلس به این مسئله اهتمام ویژه‌ای بورزند. هم‌چنین، مهاجرت اقلیمی ناشی از چالش آب و هوا از پدیده‌های نوظهور و جدی ایران است که برای پیشگیری از پیامد‌های اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آن باید چاره‌ای اندیشید.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه مازندران جایگاه برجسته‌ای در ترانزیت و اقتصاد ملی دارد، تصریح کرد: امکانات بندرگاهی به ویژه در امیرآباد، همسایگی با کشور‌های شمال ایران و توان تولید محصولات مختلف، ظرفیت‌های بی بدیلی برای شهر‌های مازندران و کشور در جهت مقابله با تحریم‌ها فراهم کرده است؛ بنابراین اهمیت دادن به استان مازندران و بهره‌گیری از ظرفیت‌هایش، منتی بر استان عزیز ما نیست؛ این توان استان مازندران است که می‌تواند به کمک کشور بیاید و خدمات همگانی ارائه دهد.

نجفی خوشرودی ضمن آرزوی موفقیت برای استانداران جدید، گفت: مسئولان استان در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه تجارت خارجی و صادرات بکوشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: آنارشیسم آمریکایی و خروج این کشور از معاهده‌های بین‌المللی همچنان که در موضوع برجام مشاهده شد، علاوه بر کاستی روزافزون اعتبار آمریکا، نظام لرزان حقوق بین‌الملل را هر چه بیشتر به چالش می‌کشد و واکنش دولت و سازمان‌های بین‌المللی برای مقابله با این روند اهمیت دارد.

وی افزود: عزم اروپا برای ارائه ساز و کار مالی ویژه با ایران (spv) کم‌ترین کاری است که اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام می‌تواند انجام دهد.

نماینده مردم بابل در مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: آقای حجتی، نمانیدگان استیضاح جناب‌عالی را پس گرفتند، ولی همان‌طور که بار‌ها تاکید شد، برای وضعیت دامپروری و کشاورزی و در حال حاضر برای مرکبات مازندران، حتما چاره‌ای بیندیشید. مردم باید نتیجه سیاست‌ها و اقدام‌های وزارت جهاد کشاورزی در فرآیند تولید و عرضه محصولات را در زندگی خود ببینند.

نجفی خوشرودی در پایان گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه درخواست می‌کنم که به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم وارش در اوایل سال آینده شهرستان بابل کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام ، spv
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار