سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۱۵ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول این استان در شورای سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی این سازمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

۱۵ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول استان بوشهر ثبت ملی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ارغوان مهدی زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ۱۵ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول این استان در شورای سیاست گذاری ثبت آثار تاریخی این سازمان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود:این آثار تاریخی شامل هفت تپه و محوطه تاریخی مربوط به پیش از میلاد، دوره ساسانی و صدر اسلام تا قرن سوم و چهارم هجری است.

وی بیان داشت: این تپه‌های تاریخی شامل تل دره قافله کش، تل بحرینی، تل اژدهایی، تل برزویه، تل بالاخانه، تل کوشک حسین جمال و تل گنبد است که همه این محوطه‌ها در شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر قرار دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر عنوان کرد: همچنین سه بنای تاریخی شامل خانه‌های مجاب، درخشان و زنده پی از جمله خانه‌های به جا مانده از دوره قاجارهستند که در بافت تاریخی شهر بوشهر واقع شده اند.

مهدی زاده یادآور شد: از مجموع این آثار ثبت شده پنج اثر منقول شامل شمشیر و دوربین رئیسعلی دلواری، کتیبه کلیسای ظهور و ۲ ناقوس کلیسای گریگوریاست.

وی افزود: قدمت تاریخی این آثار منقول مربوط به دوره قاجار است.

در زمان حاضر پنج  اثر منقول و ۳۱۰ اثر نامنقول در استان بوشهر در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

۱۵ اثر تاریخی استان بوشهر ثبت ملی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.