استاندار کرمان به همراه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل میراث فرهنگی و اوقاف از مجموعه در حال مرمت حمام ابراهیم خان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد جواد فدائی استاندار کرمان با هدف بررسی روند اجرایی مرمت حمام ابراهیم خان، به همراه جمعی از مسئولین استان از این مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از حمام ابراهیم خان گفت: مجموعه ابراهیم خان، گنجینه بی نظیری از آثار فرهنگی و تاریخی است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال مرمت است.

مرمت حمام ابراهیم خان از دو سال گذشته شروع و بنا به گفته سرمایه گذار تا پایان سال ۹۷ به پایان می‌رسد و بعد از گشایش به عنوان موزه طلا و جواهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مجموعه ابراهیم خان مجموعه‌ای از بنا‌های تاریخی در شهر کرمان است. این مجموعه در ضلع شمالی مجموعه گنجعلیخان و در جوار میدان گنجعلیخان واقع گردیده است. بانی آن ابراهیم خان ظهیرالدوله حاکم کرمان در زمان فتح علیشاه قاجار است و در سال ۱۲۳۱ ه. ق. بنا شده است. مجموعه شامل: مدرسه، حمام، آب انبار و بازار است. مساحت مجموعه قریب ۴۵۰۰ مترمربع است.

معماری این مجموعه با الهام از معماری عصر صفویه بنا شده و یکی از مجموعه‌هایی است که کاشی خشتی هفت رنگ عنصر تزئینی غالب در آن می‌باشد.

آثار تاریخی ابراهیم خان در واقع مجموعه‌ای شامل بازار، حمام، مدرسه و آب انبار می‌باشد.

انتهای پیام/ی

مرمت و تغییر کاربری مجموعه تاریخی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار