یک نماینده مجلس گفت: رشد منابع حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه ۹۸ نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و منفی شده است.

قاسمی///رشد منفی منابع بهداشت در بودجه 98 نسبت به سال گذشته/ بودجه در حوزه درمانی کافی نخواهد بودامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به میزان بودجه بهداشت و درمان در لایحه بودجه ۹۸ گفت: رشد منابع بهداشت در این لایحه نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و منفی شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر ۲۰ درصد افزایش حقوق برای کارمندان در نظر گرفته شده که این موضوع به معنای کاهش منابع کارکردی حوزه بهداشت و درمان است،  زمانی که کل رقم بودجه کاهش پیدا کرده و هزینه‌های بخش نیروی انسانی هم افزایش، می‌توان اعلام کرد که بودجه در حوزه درمانی کافی نخواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده در لایحه بودجه ۹۸ دولت ردیف خاصی را برای طرح تحول سلامت قرار داده است، اظهار کرد: بنده هنوز چنین مسئله‌ای را مشاهده نکرده‌ام، اما وجود آن در اصل موضوع و شرایط هیچ تفاوتی را ایجاد نمی‌کند، مهم تامین منابع است.

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت و سلامت برای اقدامات و برنامه‌های خود همین الان هم کمبود منابع دارد، بیان کرد: وقتی همین منابع ناکافی را در لایحه بودجه سال ۹۸ کمتر کرده و در مقابل رشد هزینه‌های نیروی انسانی را داشته باشیم یعنی باید از خیر انجام برنامه‌های مصوب در این حوزه گذشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به انتقاداتی نسبت به عدم مدیریت هزینه‌کرد بودجه در حوزه بهداشت هم خاطرنشان کرد: اینکه مدیریت در این حوزه اصولی و درست نیست مربوط به عملکرد و کارکرد‌های دولت است، اما می‌توان رقم بودجه را نسبت به سال گذشته مقایسه کرد و گفت که کافی نیست.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا می‌توان رقم بودجه بهداشت و درمان را در زمان بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ افزایش داد، تصریح کرد: برای افزایش این رقم نمی‌توان از هم اکنون قضاوت کرد، زیرا باید دید آیا منابعی برای این کار وجود دارد، زیرا برای کمک باید یک منابع جدیدی ایجاد شود.

انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار