رییس انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان از اجرای طرح امیدانه برای اولین بار در کشور و استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهرام دهکردی، رییس انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان گفت: توسعه فرهنگ محیط‌زیست و منابع طبیعی، همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های محوری نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه محیط‌زیست و منابع طبیعی کشور مطرح بود و تمامی‌دست‌اندرکاران و فعالان این حوزه بر این باورند که دستیابی به این هدف بزرگ در گروی همکاری مسئولانه تمامی نهادها و دل‌سوزان فرهنگی‌اجتماعی کشور خصوصا مردم است تا با بهره‌گیری از همه‌ی توانمندی‌‌ها و ظرفیت‌‌های فرهنگی، آموزشی و اعتقادی جامعه و با آموزش و بیان مضامین محیط‌زیستی، مردم را نسبت به پاسداری و حراست از طبیعت و محیط‌زیست پیرامون‌شان حساس کنیم.

اجرای طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه

وی اظهار کرد: پس از پایان طرح ملی جنگلانه با تلاش فعالان محیط زیست خوزستان در اولین گام طرح نهال کاری استانی امیدانه را در استان خوزستان رقم زدیم تا نهال امیدی بکاریم به مهر تا شاید هشداری، تلنگری و یا اشاره ای داشته باشیم به اوضاع کنونی و مرهمی برای تن زخم خورده زیست بوم میهن باشیم.

اجرای طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه

دهکردی بیان داشت: طرح نهالکاری امیدانه برای اولین بار در کشور در استان خوزستان و در شهرستان امیدیه با مشارکت فعالان محیط زیست خوزستان و اداره منابع طبیعی امیدیه اجرا شد.

رییس انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک خوزستان تصریح کرد: کاشت نمادین نهال با حضور مردم در طرح امیدانه به امید کشوری شدن نهالکاری اجرا گردید و قرار است ۲ هزار اصله نهال در پارک ۱۱ هزار هکتاری امیدیه کاشته شود.

اجرای طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه

این مقام مسئول در ادامه افزود: قرار است این طرح در تمامی شهرهای خوزستان بر حسب اولویت و همراهی ادارات منابع طبیعی شهرستان ها اجرا گردد.

شهرام دهکردی، احیا رویشگاه های آسیب دیده استان خوزستان و فرهنگ سازی به منظور مشارکت مردمی در طرح های نهال کاری و حفاظت از محیط زیست را از اهداف طرح نهالکاری امیدانه عنوان کرد.

اجرای طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه

 

اجرای طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه

 

اجرای طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه

انتهای پیام/گ

طرح نهالکاری امیدانه در امیدیه اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.