وی افزود: آبان ماه سال گذشته اسامی ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل به وزارت ارتباطات فرستاده شد، همچنین ۳۵۰ هزار شماره تماس از این خانوادهها در اختیار ما قرار گرفت تا از طریق پیامک پس از جویا شدن از علت بازماندگی از تحصیل اقدامات لازم برای پوشش تحصیلی انجام شود.
میدری با بیان اینکه بسیج ملی برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل ضرورت دارد، اظهار کرد: برخی از آنها شماره تماسی برای ارتباط ندارند و نیاز به دریافت کد ملی است تا بتوانیم اطلاعات را چک کنیم.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون با اشاره به اینکه طی چهل سال اخیر در رشد و توسعه انسانی جایگاه خوبی داشتیم و اکنون جزء ۲۰ کشور اول دنیا هستیم، گفت: در پیگیری از طریق شماره تماس خانوادههایی که فرزندانشان را به مدرسه نفرستاده بودند ۲۷ هزار تماس موفق برقرار شد که از این تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ نفر فقر، هزار و ۱۰۰ نفر هزینه ایاب و ذهاب، ۱۰ هزار نفر معلولیت، هزار نفر مهاجرت به خارج از کشور و برخی تحصیل در مدارس دینی را علت دور شدن از تحصیل اعلام کرده بودند.
وی با اشاره به اینکه در بررسی بازماندگی از تحصیل دچار نقص اطلاعات هستیم، بیان کرد: هفته آینده وزرای رفاه و آموزش و پرورش برای ارتقای شاخصهای آموزشی مناطق محروم برنامه دارند و سعی داریم با همکاری موسسات خیریه و دولت برنامههایی را برای جلوگیری هرچه بیشتر از این پدیده شوم داشته باشیم.
در ادامه کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به نرخ ۹۸ درصدی پوشش تحصیلی دوره ابتدایی گفت: بازماندگی از تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر نگران کننده و اکنون این آمار در حال افزایش است.
وی ادامه داد: اکنون در برخی روستاهای دور افتاده پوشش تحصیلی وجود ندارد در حالی که قرار بر این بود تا در این مناطق طرح خرید خدمات آموزشی اجرا شود، اما اکنون شرایط تغییر کرده است و در تهران این طرح انجام میشود در واقع دولت این طرح را به علت کمبود معلم در شهرهای بزرگ اجرایی کرد.
کوچکینژاد به مشکل حمل و نقل دانش آموزان در مدراس روستامرکزی هم اشاره کرد و گفت: دولت را موظف کردیم تا این مشکل را برطرف کند و طبق قانون اساسی دولت موظف به پشتیبانی از تحصیل است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: تعطیلی ادارات کمتر از ۵ هزار نفر و نبود ردیفی برای حمایت از رفع بازماندگی در بودجه ۹۸ آموزش و پرورش را با مشکل مواجه میکند در واقع دولت به جای کاهش ۱۵ درصدی حجم در بخشهای دیگر چابکسازی و تجمیع ساختار را به آموزش و پرورش معطوف کرده است و آموزش و پرورش هم در این مورد سکوت میکند.
انتهای پیام/