فرماندار کاشمر گفت: بالندگی در کشور با حضور و مشارکت مردم انجام می‌شود و هرجا که مردم نقش ایفا کرده اند مسائل به خوبی پیش رفته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد علی نبی پور فرماندار کاشمر در همایش تجلیل از خیران و رابطان شبکه‌های نیکوکاری با اعلام اینکه مراکز نیکوکاری رقیب خیران و موسسات خیریه محسوب نمی‌شوند گفت: فعالیت این مراکز به رفع هرچه بیشتر مشکلات نیازمندان منجر می‌شود و همه باید تلاش کنند تا هدف شان کمک به محرومان باشد.

وی با اشاره به اینکه فلسفه ذاتی مراکز نیکوکاری برگرفته از انقلاب و بر مردم محوری استوار است تصریح کرد: این مراکز باتوجه به فعالیت‌هایی که در حوزه نیکوکاری و به نفع نیازمندان انجام می‌دهند رقیب موسسات خیره و خیران و نیکوکاران نیستند.

فرماندار کاشمر گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری خوشبختانه در سال‌های اخیر با قوت بیشتری پیگیری می‌شود.

نبی پور با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح کشور وجود دارد و این رقم تا پایان سال به دوهزار مورد می‌رسد افزود: تا پایان امسال در کاشمر تعداد مراکز نیکوکاری نیز به چهار مورد خواهدرسید.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت در مراکز نیکوکاری باید از هرگونه‌ حاشیه ای خود داری شود ادامه داد: جلب اعتماد مردم و حفظ آن کار دشواری است که در این جهت باید ازا قداماتی که به این عوامل ضربه می‌زند دوری کرد و ارائه گزارش‌های مناسب از امور خیر از محل جذب مشارکت‌های مردمی به این امر کمک شایانی خواهد کرد.

فرماندار کاشمر با اعلام اینکه اساس فعالیت‌های کمیته امداد حمایت از نیازمندان و مددجویان است گفت: این نهاد در ابتدای تشکیل به دستگیری از نیازمندان مشغول بوده که این رویکرد به توانمندسازی و خودکفا شدن افراد منجر شده است.

نبی پور افزود: دولت، دستگاه‌های خدماتی و موسسات خیریه همه برای کمک به کمیته امداد پای کار هستند تا چرخه توانمندی افراد با ارائه آموزش‌های لازم شغلی، اعطای تسهیلات با نرخ پایین و فراهم کردن زمینه فروش محصولات تولیدی ایجاد شود.

وی از همکاری همه دستگاه‌ها با کمیته امداد تقدیر و تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در این مراکز در حوزه محرومان باید با اولویت صورت گیرد تا شاهد کاهش محرومیت و جمعیت مددجویی تحت حمایت باشیم.

انتهای پیام//ف.ح


همایش تجلیل از خیران و رابطان شبکه‌های نیکوکاری در کاشمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.