مربی تیم ملی امید گفت: جا به جایی مربیان شاید کمک حال بعضی از باشگاه‌ها که به دنبال نتیجه در کوتاه مدت هستند باشد، اما من به ثبات اعتقاد بیشتری دارم.

بختیاری زاده: کادر مدیریتی بعد از هر شکستی مربیان را مقصر می‌دانند/ مجیدی در کنار مربیان دیگری حضور خواهد داشت که راس ان‌ها شفر استسهراب بختیاری زاده مربی تیم ملی امید کشورمان  در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد جا به جایی‌های زیادی که در بین سرمربیان تیم‌های لیگ برتری انجام می‌شود گفت: جا به جایی مربیان نمی‌تواند در ساختار فوتبالمان به ما کمک کند. شاید این کار کمک حال بعضی از باشگاه‌ها که به دنبال نتیجه در کوتاه مدت هستند باشد، اما من به ثبات اعتقاد بیشتری دارم، این موضوع باعث تاسف است. شرایط فوتبال کشورمان به گونه‌ای است که کادر مدیریتی در زمان شکست مربیان را خیلی سریع را مقصر این اتفاقات می‌دانند. این موضع باید ریشه یابی شود و به این فکر کنیم که چرا واقعا با اینکه در انتخاب مربیانمان بسیار حساس هستیم، اما به راحتی آن‌ها را از دست می‌دهیم. این اتفاق در دورنمای فوتبال می‌تواند به ما ضرر بزند.

 

بختیاری زاده در پاسخ به این سوال که این اتفاق به خاطر صبر کم مدیران است و یا پای دلالان وسط است گفت: نمی‌توانم در مورد این موضوع قضاوت کنم و باید به صحبت‌های آن مدیری که این تصمیم را می‌گیرد نیز گوش داد. دلیل اصلی این تغییرات فنی است. مسائلی همیشه در کنار مسائل فنی وجود دارد. مدیران زمانی که می‌بینند تیم نتیجه نمی‌گیرد راحت‌ترین کاری که به ذهنشان می‌رسد انجام دهند تغییر مربی است.

مربی تیم ملی امید در مورد ضرر‌هایی که این تغییرات به فوتبال می‌زند گفت: همه‌ی این موضوعات جزو ایرادات فوتبالمان محسوب می‌شود. دولتی ارائه شدن فوتبالمان می‌تواند از قسمت‌های مختلفی به ما ضربه بزند. یکی از مشکلات همین موضوع جا به جایی سرمربیان است. مدیران فوتبال ما متاسفانه دولتی هستند و خود همین کادر مدیریتی خیلی سریع جا به جا می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود برای آینده برنامه ریزی وجود نداشته باشد. در فوتبال حرفه‌ای برای جذب یک بازیکن آینده ۳ تا ۶ سال او را در نظر می‌گیرند که چگونه بعد از جذب این بازیکن در بازار اقتصادی بتوانند سود ببرند. اما در فوتبال ما چنین خبری نیست، چون مدیری که در حال کار کردن در یک تیم است نمی‌داند برای سال آینده در این تیم حضور دارد یا خیر. این موضوعات باعث می‌شود باشگاه‌ها نتوانند برای فردایشان تصمیم بگیرند و به راحتی مربیانمان را از دست می‌دهیم و در کنار این موضوع خروجی و ورودی بازیکنان در تیم‌ها نیز بسیار بالا است. فصل که تمام می‌شود تیم‌ها داشته هایشان را از دست می‌دهند و اصلی تزرین دلیلش بازار نقل و انتقالات مالی است، چون بازیکنان به دنبال این هستند تا به تیمی بروند که دستمزد بیشتری بگیرند.

او در مورد پیشنهاد‌هایی که به خود او شده است گفت: دراین مدت اخیر ۲-۳ پیشنهاد برای مربی گری داشتم، اما تمام تمرکز و وجودم را برای تیم ملی امید می‌گذارم و به این موضوع افتخار می‌کنم. موضوع سرمربی گری ام در شهرداری ماهشهر فقط یک صحبت کوتاه بود که بین من و مسئولان تیم رد و بدل شد و شرایط به گونه‌ای نبود که بخواهم از تیم ملی امید جدا شوم و هر تصمیمی هم اگر بخواهم بگیرم قطعا با اجازه فدراسیون و مسئولان تیم ملی امید خواهد بود. فعلا قصد جدا شدن از تیم ملی امید را ندارم و دوست دارم همین جا بمانم.

مربی تیم ملی امید در مورد حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی تیم استقلال گفت: فرهاد مجیدی می‌تواند یک استعداد خوب در حوزه مربی گری باشد و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم آمدن مجیدی به استقلال باعث این نشود که جو استقلال در نیم فصل دوم بهم بریزد. از رسانه‌ها درخواست می‌کنم نگاهشان به استقلال حرفه‌ای باشد و یادمان باشد که مجیدی آمده است که در کنار مربیان دیگری که راس آن‌ها خود شفر است به استقلال کمک کند. او یک مربی جوان است که نیاز دارد تجربه بیشتری کسب کند.

او در مورد جام ملت‌های آسیا و تیم ملی کشورمان گفت: آرزوی قلبی ام این است که این تیم ملی بهترین نتیجه را در جام ملت‌ها به دست آورد. تیم ملی شایسته‌ای داریم و در جام جهانی بازی‌های بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و یک تیم با شخصیت و با کیفیت بالا است. اما نباید اینگونه فکر کنیم، چون در جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ بازی‌های خوبی را انجام داده ایم در جام ملت‌ها کار آسانی داریم، چون اصلا اینگونه نیست و واقعا کار سختی در پیش خواهیم داشت. به شخصه با این تیم با بازیکنان و کادر فنی خوبی که در اختیار دارد امیدوار هستم.

بختیاری زاده در مورد بازی اول تیم ملی گفت: بازی اول همیشه سخت است و فرقی ندارد که مقابل چه تیمی باشد. بازیکنان ما حتما با تمرکز بالا در این بازی حاضر خواهند شد و قدم اول را باید قوی بردارند. عراق در آسیا تیم خوبی است و عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نیز دارد.


بیشتر بخوانید:

شاهرودی: امیدوارم تیم ملی امید به المپیک صعود کند/ تیم ملی می‌تواند جز سه تیم برتر آسیا با‌شد

تیم ملی فوتبال ایران، امید قهرمانی جام ملت‌های آسیا

تیم ملی فوتبال یمن زیر ذره‌بین ملی پوشان ایران

تغییرات بزرگ در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران


انتهای پیام / 

اظهارات مربی تیم ملی فوتبال امید درباره  وضعیت این تیم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار