دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکایی‌ها پایبند به توافقات خود نیستند و با این خصوصیات نمی‌توانند طرف مذاکره هیچ کشوری باشد.

ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد؛ چراکه آنان غیر قابل اعتماد هستند/ مذاکره با طالبان منجر به مذاکره با داعش و النصره نمی‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان صبح امروز (دوشنبه ۱۷ دی ماه) در همایش بین المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا در محل دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه ایران نیرو‌های خود را از سوریه عقب برده و آماده مذاکره با آمریکا شده است، گفت: ایران هیچ گونه سیگنال و پیامی برای مذاکره با آمریکا ارسال نکرده، عکس این موضوع صادق است و آمریکایی‌ها برای مذاکره پیام می‌دهند.

وی افزود: آمریکایی‌ها مانند برجام و موضوع افغانستان پایبند به توافقات خود نیستند و با این خصوصیات نمی‌توانند طرف مذاکره هیچ کشوری باشد، آمریکا ثابت کرده که قابل اعتماد نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: فهرست خروج آمریکایی‌ها از پیمان‌های مختلف در شعار‌های انتخاباتی ترامپ به نتیجه نرسیده است، ایران راهبرد عدم تسلیم در برابر آمریکا و مایوس سازی آنان را دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: ایران نیرویی در منطقه از جمله کشور‌های سوریه عراق یمن و افغانستان نداشته که حالا بخواهد آنان را خارج کند و فقط نقش مستشاری داشته است، ملت‌های منطقه خودشان امنیت منطقه را تامین می‌کنند.

شمخانی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر باشگاه خبرنگاران جوان درباره مذاکرات ایران با طالبان و دولت افغانستان، تصریح کرد: ما به دنبال کمک به دولت این کشور برای تحقق ثبات هستیم.

وی افزود: طالبان به دنبال این هستند که بتوانند با دولت این کشور به مصالحه برسند، ایران هم به دلیل نیات عدم سلطه‌گری و صلح طلبی، می‌خواهد به دولت افغانستان کمک کند تا به یک فرمول برای صلح و ثبات دست یابیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، تصریح کرد: ما روند مذاکرات آستانه را دنبال می‌کنیم و بعد از سرکوب تروریست‌‎ها یک کار مشترک میان طرفین درحال اجراست تا بتوانند در روند تکمیل قانون اساسی و واگذاری قدرت به مردم همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: این همکاری به دلیل پیروزی‌های اخیر فراهم شده است، البته در شرق فرات موضوع پیچیده‌تر است و نیاز مذاکرات بیشتری میان طرفین احساس می‌شود.

شمخانی درباره استقبال از همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا که در کشورمان برگزار شد، اظهار کرد: حضور گسترده نمایندگان کشور‌های مختلف در این همایش نشان دهنده عدم انزوا پذیری ایران است و بهترین نمونه برای نشان دادن ناکارآمد بودن راهبرد آمریکا در انزوای ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره پیشنهاد آمریکا در افغانستان برای مذاکره با ایران، تصریح کرد: آمریکایی‌ها توسط نمایندگانی به ما اعلام کردند که آماده مذاکره با ایران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار