معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: طبق برآورد‌های اولیه ۶۰ درصد خودرو‌های مشهد تک سرنشین و از منابع مهم آلودگی هوا هستند.
 
۶۰ درصد خودرو‌های مشهد تک سرنشین هستند/یکی از منابع آلوده‌ساز به خصوص در شهر مشهد منابع متحرک استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد عرفانی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یکشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در محل این اداره گفت: براساس برآورد‌های اولیه ۶۰ درصد خوردوی تک‌سرنشین داریم که اگر ما هیچ مشکلی نداشته‌باشیم و تمام خودروهایمان استاندارد باشند و بنزین با کیفیت بالایی هم داشته باشیم، اما بازهم مردم از حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند، باز هم تولید آلودگی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد:مشهد در سال ۹۷، سی روز هوای پاک، ۲۱۱ روز هوای سالم و ۳۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و سه روز هم هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها داشته است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:یکی از منابع آلوده‌ساز به خصوص در شهر مشهد منابع متحرک است و در این راستا باتوجه به مدیریت‌هایی که انجام شده، مراکز معاینه فنی، گلوگاهی برای عدم مجوز گرفتن خودرو‌های آلوده‌است و این می‌تواند در کاهش آلودگی هوای شهر مشهد مفید باشد.

عرفانی افزود:در رابطه با منابع ثابت آلودگی نیز یکی از منابع مهمی که داریم ۵ نیروگاهی است که در اطراف مشهد داریم و نیروگاه توس یکی از منابعی است که از سوخت مایع استفاده می‌کند و ما پیگیری‌های زیادی انجام دادیم که مکاتبات زیادی به سازمان حفاظت محیط‌زیست و از طریق ریاست سازمان به معاون اول رئیس جمهور و آن‌ها به وزاری نفت و نیرو مکاتباتی داشتند، تصمیم بر این شد که نیروگاه توس از این به بعد از سوخت مایع، مازوت و یا سوخت آلوده ساز استفاده نکند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

نیروگاه توس نباید از سوخت مایع، مازوت و یا سوخت آلوده ساز استفاده کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار