مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل سهم این استان در پژوهش های باستان شناسی را نامطلوب توصیف کرد و خواستار رفع این خلا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه پژوهش و برگزاری همایش ها لازم است معاونت میراث فرهنگی فعالیت های خود را افزایش دهد.

وی افزود: معاونت میراث فرهنگی صرفا مسئول مرمت آثار و اشیا تاریخی نیست و لازم است پژوهش ها به ویژه در حوزه صفویه شناسی افزایش یابد؛ چراکه در این خصوص اقدامات پژوهشی مقبول نیست و لازم است برنامه های اجرا شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: در عین حال اقدامات مرمتی معاونت میراث فرهنگی با تحول همراه است و چند پروژه حیاتی طی ماه های اخیر آغاز شده که بسیاری آرزوی دیرینه مردم اردبیل است.

فلاحی در تشریح مهمترین پروژه های مرمت افزود: از جمله احیا و بازگشایی مسیر دسترسی به موزه صنایع دستی و احیای سردرعالی قاپو آغاز شده و هر دو مطالبه چندین ساله مردم استان بود.

وی به ساماندهی بقعه شیخ کلخوران اشاره کرد و گفت: اعتبار مطلوبی برای این پروژه جذب شده و پیشرفت قابل توجهی نیز در ساماندهی محوطه و مرمت بخش های مختلف آن مشاهده می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به انجام دو کاوش نجات بخشی در گرمی و کاوش باستان شناسی در کنزق اشاره کرد و افزود: عملیات مرمت کهنه قلعه مشکین شهر نیز به شکل مطلوب ادامه دارد.

فلاحی همچنین در خصوص آخرین اقدامات ساماندهی محوطه باستانی شهریری افزود: اجرای پوشش شهریری به مناقصه سپرده شده و بعد از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می شود.

پژوهش های باستان شناسی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.