معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۱۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ابوالفضل کبیری، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل عصر امروز در نشست با مسئولان مراکز اقامتی بازپروری معتادان در اردبیل افزود: در حال حاضر در سطح استان اردبیل ۱۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد فعالیت می‌کند که در سال گذشته پنج هزار نفر در این مراکز برای ترک اعتیاد پذیرش و بستری شدند.
وی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از مراکز ترک اعتیاد در اردبیل گفت: با حمایت‌ها و مساعدت‌های فرمانداری اردبیل هزینه‌های گاز، آب و برق کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان اردبیل رایگان شده که انتظار می‌رود در شهرستان‌های استان نیز شاهد چنین حمایت‌هایی از مراکز بازپروری باشیم.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل از حمایت از خانواده‌های معتادان نیازمند به مدت ۶ ماه در صورت بستری در مراکز ترک اعتیاد برای بهبودی خبر داد و افزود: معتادانی که بی بضاعت هستند بهزیستی ۵۰ درصد هزینه درمان آن‌ها را به کمپ‌های ترک اعتیاد ارائه می‌کند تا وجود مشکلات مالی مانع بازپروری و بهبودی این افراد نشود.
کبیری تنها سه درصد کار درمان معتادان را فیزیکی دانست و بیان کرد: ریشه اعتیاد اغلب روحی و روانی بوده و عواملی نظیر رهایی از مشکلات، باور‌های غلط، درگیری‌های خانوادگی و آلوده شدن توسط افراد آلوده زمینه ساز گرایش افراد به سمت اعتیاد می‌شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات در کمپ‌های ترک اعتیاد استان تصریح کرد: انتقال معتادان متجاهر و دستگیرشده به کمپ‌ها و ورود آن‌ها به جمع معتادان در حال بهبودی و نیز نگهداری بیش از ظرفیت معتادان در این مرکز از جمله مشکلات در این کمپ‌ها بوده که می‌تواند آثار و نتایج منفی به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام/ح

مراکز ترک اعتیاد در اردبیل

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۳ دی ۱۳۹۹
سلام ببخشین شوهر من. ترمادول مصرف میکرد الا چن روزه فهمیدم. رفتیم دگتر گفت متادون ۲۰ مصرف میکنه
United States of America
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام ایا مددیاران اعتیاد که در بیشترکشور فعالیت دارند در اردبیل حضور دارند