معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بیش از ۸۰ درصد سارقان و زندانیان را معتادان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در همایش پبشگیری از اعتیاد در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: اعتیاد منشاء بیشتر آسیب‌های اجتماعی است و بیش از ۸۰ درصد سارقین و بیشتر زندانیان را معتادین به مواد مخدر تشکیل می‌دهند.
وی افزود: داشتن دوستان ناباب، افسردگی ها، نداشتن آگاهی بین نوجوانان و جوانان و فشار‌های روحی روانی و تبلیغات غلط شبکه‌های ماهواره‌ای از عوامل به دام اعتیاد افتادن نوجوانان و جوانان است و لازم است آگاهی‌های لازم در زمینه غول بزرگ اعتیاد به خانواده‌ها و افراد جامعه داده شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: اعتیاد در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله طلاق نقش بسیارمهمی دارد به طوری که وقتی سرپرست خانواده‌ای دچار اعتیاد می‌شود بنیان آن خانواده از هم می‌پاشد.
خدادادی اظهار کرد: امروز اعتیاد باعث از هم گسستن کانون گرم بسیاری از خانواده‌ها شده و باید تلاش کرد جوانان و نوجوانان دچار این بلای خانمانسوز نشوند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، بیان کرد: پیشگیری فرهنگ و درمان علم است بنابراین فرهنگ پیشگیری بالاتر از علم درمان است.
خدادادی گفت: فقط با برخورد پلیسی نمی‌توان بر این ناهنجاری اجتماعی غلبه کرد بلکه باید همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی با احساس مسئولیت برای گفتمان سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نهایت تلاش را بکنند.
انتهای پیام/ح

اعتیاد در افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی نقش مهمی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.