مدیر آموزش و پرورش باغملک از اجرای پرسش مهر ریاست جمهوری از سوادآموزان در این شهرستان خبر داد.

مختار نیک مقام، مدیر آموزش و پرورش باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع آموزشی همیشه سرلوحه کار سوادآموزی بوده است و در همین راستان پرسش مهر ریاست جمهوری در قالب دست نوشته به صورت ملی در کلاس‌های سواد آموزان اجرا می‌گردد.

وی افزود: این مسابقه تنها در دوره انتقال سوادآموزی برگزار می‌گردد و ارتقای سطح آگاهی سوادآموزان، ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین سواد آموزان از اهداف اجرای این مسابقه است.

نیک مقام بیان داشت: میزان تناسب متن و موضوع ۱۰ نمره، شروع مناسب ۴ نمره، رعایت نکات دستوری ۳ نمره، نداشتن غلط نوشتاری ۲ و خوشنویسی ۱ نمره از مجموع ۲۰ نمره کل ارزشیابی این مسابقه را شامل می‌شود.

گفتنی است؛ موضوعات پرسش مهر ریاست جمهوری امسال، با ۵ پرسش و با رویکرد مهارت آموزی طرح شده است.

آژند، سرپرست آموزش و پرورش صیدون با اشاره به رشد علم در هر لحظه، برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی را باعث اگاه سازی معلمان و بروز رسانی اطلاعات آنان دانسته است.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی راه‌های بسیاری وجود دارد و معلمان می‌توانند با داشتن اطلاعات کافی، عزت نفس را در دانش آموزان و سایرین تقویت کرده و پایه و رکن اصلی شخصی آنان را تشکیل دهند.

آژند گفت: با تقویت مهارت‌های غلبه بر ترس، معاشرت اجتماعی، مهارت نه گفتن، تقویت موفقیت ها، تجربه پذیری از شکست‌ها و احترام به نوجوان می‌توان نوجوان را به راه صحیح هدایت کرده و از بسیاری آسیب‌ها اجتماعی جلوگیری کرد.

سرپرست اداره آموزش پرورش در پایان به نقش کارگاه‌های توانمند سازی در رشد معلمان اشاره کرده و گفت: توانمند سازی ابزار سودمند ارتقا کیفی معلمان و افزایش اثر بخشی سازمانی است و معلمان با حضور در این کارگاه ها، در مواجهه با مشکلات و آسیب‌ها مقاوم‌تر بود انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/م

برگزاری پرسش مهر ریاست جمهوری
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.