در ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۲۶ مورد خدمت حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر سخایی رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه هدف از ارائه خدمات به مددجویان، حل مشکلات حقوقی آن‌ها است، اظهار کرد: قرارداد، مشاوره، اظهارنامه حقوقی، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعی، شرکت در جلسات دادرسی و برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان فارس از فعالیت‌های اداره حقوقی کمیته امداد استان فارس است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خدمات ارائه شده توسط این اداره به مددجویان در ۹ ماهه امسال، در زمینه‌های بررسی و تنظیم قرارداد، پیگیری پرونده‌های دعاوی خانواده و مشاوره حقوقی بوده است، اضافه کرد: ۱۵۰ وکیل در سراسر استان به صورت رایگان و با هدف حل مشکلات حقوقی مددجویان با کمیته امداد فارس همکاری دارند.

سخایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون سه فقره تفاهم نامه حقوقی با نهاد‌های مرتبط از جمله کانون وکلا و مرکز مشاوران حقوقی و سازمان زندان‌ها منعقدشده است، گفت: ۳ شعبه حل اختلاف نیز برای رفع مشکلات خانواده‌های مددجویان در سطح استان به فعالیت مشغول هستند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان فارس افزود: ۲۹۶ مورد لایحه دفاعیه برای ارائه به مراجع قضایی، ۲۵۲ دادخواست و ۴۴ شکوائیه و انجام ۵ هزار و ۷۴۹ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در ۹ ماهه سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه ۱۹۷ پرونده در مدت مذکور منجر به صدور رای شده است، افزود: از این تعداد، ۱۵۸ پرونده مددجویی، ۳۹ پرونده سازمانی و تعداد ۱۳۲ فقره اجرای حکم شده است.

سخایی تصریح کرد: تعداد ۱۶۷ مورد استعلام و اظهارنامه حقوقی، هزار و ۴۲ مورد تنظیم قرارداد و ۱۰ هزار و ۶۲۶ مورد خدمت حقوقی در ۹ ماهه امسال به مددجویان کمیته امداد فارس ارائه شده است.

انتهای پیام/چ

خدمات حقوقی به مددجویان کمیته امداد فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.