مایک پمپئو که سفر هشت‌روزه‌اش را به منطقه آغاز کرده است، امروز با عبدالله دوم، پادشاه اردن، دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با پادشاه اردنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، مایک پمپئو که امروز (سه شنبه) سفر هشت‌روزه‌اش را به منطقه به منظور اطمینان‌دهی به متحدان آمریکا مبنی بر حفظ تعهدات این کشور در قبال آنها پس از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه آغاز کرده است، وارد امّان، پایتخت اردن شد و با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار کرد.

پمپئو در این دیدار اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قرار است امروز در دفتر بیضی کاخ سفید سخنرانی کند. او افزود بخش اعظم این سخنرانی به موضوع احداث دیوار مرزی با مکزیک اختصاص خواهد داشت. پمپئو همچنین گفت نسخه ابتدایی متن سخنرانی را مشاهده کرده  است. او مدعی شد این سخنرانی بسیار مهم خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین امروز در نشست خبری مشترک با همتای اردنی خود، ادعاهای بی اساس همیشگی مقامات واشنگتن را علیه کشورمان تکرار کرد و گفت: توسعه طلبی ایران خطری برای منطقه محسوب می شود. پمپئو مدعی شد: «ما با اردن برای مقابله با فعالیت های شرورانه ایران در منطقه و تلاش هایش برای دور زدن تحریم ها همکاری می کنیم». او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «عقب نشینی ما از سوریه، تأثیری بر راهبرد ما برای مقابله ما با ایران، داعش و یا هر طرفی که امنیت منطقه را تهدید می کند، نخواهد داشت».

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود این کشور نه تنها اقدامات دیپلماتیک، بلکه تلاش های تجاری خود را برای فشار بر ایران دو چندان کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آسیا ، دولت ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار