حزب جمعیت اعلام کرد که شورای رهبری این حزب هیچ تصمیمی مبنی بر حمایت از یکی از نامزدها نگرفته است.

واکنش حزب «جمعیت» به نوار صوتی یونس قانونیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از نشر نوار صوتی منسوب به یونس قانونی در فضای مجازی مبنی بر توافق حزب جمعیت با حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای تغییر ساختار نظام، حزب جمعیت اعلام کرد که شورای رهبری این حزب هیچ تصمیمی مبنی بر حمایت از یکی از نامزدها نگرفته است.

اخیرا یک نوار صوتی منسوب به محمد یونس قانونی، عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی در فضای مجاز منتشر شده است. وی در این نوار صوتی گفته بود که اشرف غنی با تغییر نظام قطعا مخالف است اما آقای اتمر طرح جمعیت را برای تغییر نظام را قبول کرده و تصمیم ما، امیر اسماعیل خان و استاد عطا این شد که از آقای اتمر تعهد بگیریم و امضا کنیم.

پس از اظهارات قانونی، طولی نکشید که این سخنان از سوی دفتر مطبوعاتی حنیف اتمر رد شد. دفتر آقای اتمر گفت که تیم انتخاباتی او در چارچوب قانون اساسی کار می کند و هیچ برنامه ای برای تغییر نظامی سیاسی افغانستان ندارد.

با این حال برخی از اعضای جمعیت مهر تأیید به سخنان یونس قانونی گذاشته اند.

شمس الحق آریانفر عضو رهبری حزب جمعیت اسلامی به آریانا گفته است که این حزب به دنبال رئیس و معاون شدن نیست بلکه به فکر تغییر ساختار نظام است لذا حنیف اتمر به خواسته های جمعیت نزدیک تر است و موافقتی از خود نشان داده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار