اعتباری بالغ بریک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای هفت طرح پژوهشی منابع طبیعی کردستان هزینه شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: این اداره کل در سه سال گذشته از هفت طرح پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز پژوهش و توسعه جنگل داری دانشگاه کردستان در راستای مدیریت منابع طبیعی این استان حمایت کرده است.

سعدی نقشبندی با اشاره به اینکه برای این طرح‌ها یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: طرح‌های پژوهشی در زمینه بررسی اثر کودپاشی در مراتع، مدل سازی خطر پروانه جوانه خوار بلوط در جنگل ها، بررسی کشت و تولید و بهره برداری گیاهان دارویی در دیمزار‌های کم بازده، بررسی ذخیره گاه‌های ژنتیکی جنگل‌های کردستان، بررسی شدت آتش سوزی‌ها در ارتباط با گونه‌های جنگلی انجام شده است.

وی تاکید کرد: پژوهشگران می‌توانند بازوی برنامه ریزی منابع طبیعی در روند طرح‌های حفاطت از مراتع و جنگل‌ها باشند و در این راستا بهبود روش‌های تصمیم سازی و جلب مشارکت مردمی در مدیریت منابع از جمله اهداف این اداره کل در حمایت از طرح‌های پژوهشی است.

گفتنی است؛کردستان حدود یک میلیون و ۷۸۸ هزار هکتار منابع طبیعی شامل ۳۷۳ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار مرتع دارد که معادل ۶۱ درصد سطح استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

هزینه کرد یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای اجرای هفت طرح پژوهشی منابع طبیعی کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.