رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج گفت: عملیات آبخیزداری در سطح هزار و ۱۹۶ هکتار از اراضی سنندج تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج، علی اکبر محمدپناه در جریان برگزاری چهارمین سفر رسانه‌ای بازدید از اعتبارات صندوق توسعه ملی کردستان، اظهار داشت: یک هزار و ۴۸۲ هکتار حفاظت و قرق و ۲۸۶ هکتار عملیات کپه کاری و بذر کاری در حوزه آبخیز شهرستان سنندج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این عملیات دو میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیص یافته است، افزود: این پروژه با هدف حفاظت از عرصه‌های ملی و مرتعی در سه حوزه آبخیز کیلانه شامل روستا‌های کرجو، کیلانه و عنبربزان، حوزه ماچکه و حوزه دولبندی شامل روستا‌های تیرگران، تازه آباد دکتر واسع و قره گل اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج بر لزوم مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه‌های ملی تاکید کرد و ادامه داد: این طرح شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیم زار‌های کم بازده، حفاظت و قرق بوده که توسط شرکت پیمانکاری سرشت سبز زاگرس در حال انجام است.

محمدپناه یادآور شد: در این راستا بذر گیاهان دارویی و مرتعی برای عملیات بیولوژیک اختصاص یافته که تاکنون بذر گونه‌های ماشک، یونجه، خلر، آگروپاپیرون، آویشن ختمی و کاسنی در میان مرتعداران شهرستان سنندج توزیع شده است.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه اخبار و گزارش‌های مردمی در مورد تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع و حمل درختان بصورت غیر مجاز، تصرف و آتش سوزی عرصه‌های طبیعی و ملی را به صورت شبانه روزی از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

گفتنی است استان کردستان حدود یک میلیون و ۷۸۸ هزار هکتار منابع طبیعی شامل ۳۷۳ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار مرتع دارد که معادل ۶۱ درصد سطح استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

استان کردستان حدود یک میلیون و ۷۸۸ هزار هکتار منابع طبیعی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.