با توجه به روند بازنشستگی فرهنگیان در کُردستان، کمبود معلم در انتظار این استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلسه هم اندیشی مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان و شهردار سنندج با استاندار کُردستان در سنندج برگزار شد.

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در تربیت معلم استان، مشکلات تعاونی مسکن فرهنگیان سنندج، برگزاری جشن یکصدمین سالگرد تأسیس تربیت معلم و معاوضه بعضی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد با آموزش و پرورش از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه از سهمیه کم دانشجو معلم در استان گلایه کرد و گفت: سال قبل ۳۵۰ نفر در دانشگاه تربیت معلم سنندج پذیرش شده اند که کمتر از یک درصد سهم کشور است.

یحیی معروفی از پیشنهاد پذیرش هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو معلم برای سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های استانی این سهمیه را جذب کنیم.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه از وجود ۲ هزار نفر معلم حق تدریس و نهضت سوادآموزی در کُردستان خبر داد و گفت: اگر سالانه کمتر از هزار نفر دانشجو معلم جذب کنیم با توجه به روند بازنشستگی‌ها تا چند سال آینده با مشکل کمبود معلم روبه رو می‌شویم.

مشکلات تعاونی مسکن فرهنگیان از دیگر دستور کار‌های این جلسه بود که شهردار سنندج گفت: همکاری لازم با این تعاونی صورت گرفته، امّا هزینه‌های قانونی این مجموعه باید به شهرداری پرداخت شود.

حشمت الله صیدی، افزود: سه ماه است که نتوانسته ایم حقوق پرسنل شهرداری را پرداخت کنیم و عدم پرداخت عوارض شهرداری این روند را طولانی‌تر می‌کند.

استاندار کُردستان هم در جمع بندی مطالب این جلسه گفت: شهرداری‌های استان از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند و به دنبال گرفتن وام برای پرداخت حقوق آن‌ها هستیم.

بهمن مرادنیا، افزود: در خصوص افزایش جذب دانشجو برای تربیت معلم با وزیر آموزش و پرورش مذاکره می‌کنیم.

وی همچنین با تبریک صدمین سالگرد تأسیس تربیت معلم گفت: لازم است مراسمی در خور این روز برگزار شود.

انتهای پیام/م

وجود ۲ هزار نفر معلم حق تدریس و نهضت سوادآموزی در کُردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.