سرپرست وزارت بهداشت گفت: به دنبال این هستیم که در طرح تحول سلامت دوباره بازنگری کنیم تا این طرح در شرایط تحریمی قوی‌تر شود.

بازنگری مجدد در طرح تحول نظام سلامتبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: در تلاش هستیم تا تمامی مشکلات بودجه ای را در مورد این طرح برطرف کنیم. طرح تحول نظام سلامت تاکنون توانسته است هزینه‌های کمرشکن زیادی را از مردم رفع کند.

 نمکی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از اصلی‌ترین طرح‌های رئیس جمهور است، گفت:  این طرح توانسته است دارو‌های اساسی و دارو‌های مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج را تامین کند؛  پزشک را در نقاط محروم ماندگار  و برای این ماندگاری انگیزه ایجاد کند. این از اهم موضوعاتی است که در طرح تحول نظام سلامت به آن خواهیم پرداخت.

 

سرپرست وزارت بهداشت افزود: طرح تحول نظام سلامت به گونه‌ای بازنگری خواهیم کرد که بسته‌هایی که از مردم در شرایط سخت تحریم حمایت می‌کند، قوی‌تر بشود و بسته‌هایی که ممکن است نیازمند واقعی آن نباشیم آن‌ها را با مواردی که نیازمندی بیشتری داریم ادغام کنیم. ما طرح تحول نظام سلامت را در سال ۹۸ به مراتب قوی‌تر از سال ۹۷ خواهیم کرد؛ در ارتباط با بودجه‌ نظام سلامت هم ما به شکل متوسط ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان و پرسنل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  و حدود ۱۳ درصد به شکل متوسط افزایش در بقیه ردیف‌ها داریم.

نمکی با اشاره به سیاست‌های وزیر سابق بهداشت اظهار کرد: مواردی که آقای هاشمی وزیر سابق  وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای آن‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و مواردی که ایشان به آن‌ها انتقاد داشته‌اند،  با تلاش‌های فراوان مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و افزایش بودجه به قسمت‌هایی که منطقی است و امکان این افزایش بودجه برای آن‌ها از سبد کل منابع کشور میسر است، تحقق می‌یابد.  طرح‌هایی که از کاهش پرداخت بیمار  حمایت می‌کنند یا بسته‌هایی که برای  تأمین دارو‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج نوشته شده است و همچنین بسته‌هایی که از ماندگاری طبیب در نقاط محروم کمتر توسعه یافته حمایت می‌کنند قطعاً تقویت خواهد شد.

وی در مورد  پاداش بازنشستگان گفت: در مورد پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ماه‌ها قبل بررسی‌های خود را آغاز کردیم. به دلیل اینکه دوستان ما در وزارت بهداشت حجم دریافتی‌شان متناسب با بقیه کشور نبود، به دلیل درآمد‌های خاصی که از محل‌های مختلف دریافت می‌کردند، بار مربوطه مقداری بالاتر از بار دیگر دستگاه‌ها بود. ما این موضوع را از ۶ ماه پیش شروع کرده‌ایم، بعضی از دانشگاه‌ها قسمتی را از درآمد‌های اختصاصی پرداخت کرده بودند و بعضی دیگر نپرداخته بودند، به همین دلیل ما باید رنکینگی در این موضوع انجام می‌دادیم تا مطلع شویم دقیقاً چند نفر هستند دوستان ما در ۳ ماه گذشته با شماره کارت ملی همه این‌ها را چک کرده و به یک جمع‌بندی کلی رسیده‌ایم.

نمکی یادآور شد: اولین پرداختی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به بازنشستگان را هفته پیش آغاز کردیم. حدوداً برآورد ما تا آخر سال ۹۷ چیزی حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که اکنون ما ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.  با این ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌توان پرداختی افراد کمی را که از سال ۹۴ و  ۹۵ بازنشسته شده بودند اما دریافتی نداشتند؛ تسویه کند. ان شاالله در ماه آتی به سراغ پرداخت معوقات بازنشستگان در سال‌های  ۹۶ و ۹۷ خواهیم رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۹ دی ۱۳۹۷
ظرفيت رشته هاي پزشكي و دندانپزشكي دانشگاهها بايستي به 3 تا 4 برابر افزايش پيدا كند تا كمبود پزشك و دندانپزشك باعث سو استفاده برخي از پزشكان و سركيسه كردن بيماران نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۹ دی ۱۳۹۷
بازنگری در راستای چیه . همین الانش شرکتهای بیمه اعلام کردن که هزینه داروها را پرداخت نمی کنن . رفتیم داروخانه میگه شرکت بیمه گفته دارو کمتر بدید وگرنه ما پرداخت نمی کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی حشمتی
۱۲:۳۷ ۱۹ دی ۱۳۹۷
بازنگری طرح تحول نظام سلامت
1-حذف کارانه های نجومی
2- تعهد خدمتی پزشکان دو برابر سنوات تحصیلی شود مثل وزارت علوم ، فعلا چون تعهد خدمت پزشکان مخصوصا متخصصین کم است بیماران از بیمارستان به مطب و یا بیمارستان خصوصی پاسکاری میشوند.
آخرین اخبار