مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان از بهره برداری بیش از ۶۰ پروژه فرهنگی در مناطق محروم و روستایی در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره برداری بیش از 60 پروژه فرهنگی در مناطق محروم و روستایی خوزستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان در نشستی که امروز چهارشنبه ۱۹ دی ماه با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در روز‌های آتی تا پایان سال جاری بیش از ۶۰ پروژه فرهنگی که بستر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان در مناطق محروم و روستایی و آسیب پذیر اجتماعی و همچنین مناطق هدف دشمنان اعتقادی ما هستند به بهره برداری خواهند رسید.

وی این پروژه‌ها را در شهرستان‌های حمیدیه، سوسنگرد، باوی، کارون، شادگان، شوش، دزفول، شوشتر، ماهشهر و برخی شهرستان‌های شمال استان خوزستان عنوان کرد و افزود: ارزش این پروژه‌ها از جهت امور عمرانی حدود ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده، باتوجه به اینکه تمام این اعتبار در سال جاری لحاظ نشده است.

حجت الاسلام بلک بیان داشت: خوشبختانه عملیات پروژه‌ای این مراکز به طور کامل تمام شده و در مرحله نهایی تامین تجهیزات هستند و در حد ضرورت تهیه شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تلاش کردیم در سطح استان خوزستان یکهزار مرکز دینی، مرکزی و فرهنگی شناسایی کنیم تا بتوانیم یک طرح حمایتی از این مراکز داشته باشیم، ضمن اینکه از این تعداد مراکز فرهنگی ۴۰ مرکز در مناطق آسیب پذیر اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان در ادامه افزود: مساجد، مراکز قرآنی و سایر مراکز فرهنگی را از جمله مراکز پیش بینی شده هستند.

حجت الاسلام محمدحسین بلک ملاک سهمیه بندی برای تامین تجهیزات مراکز فرهنگی را جمعیت، محرومیت‌ها و کم بهره گی‌ها و همچنین ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مدنظر عنوان کرد.

وی گفت: لازم به ذکر است که بخشی از مراکز را به بانوان اختصاص داده ایم، چراکه برخی مراکز بطور خاص در مسائل مربوط به بانوان فعال هستند و تلاش کردیم حقوق فعالیتی بانوان ضایع نشود.

حجت الاسلام بلک اهدا ۱۰ هزار جلد قرآن کریم به مراکز فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان و تصریح کرد: یکی از اقلام بسیار مهم و مقدس در جهت فعالیت‌های فرهنگی مورد نیاز مصاحف قرآنی است و در بعضی مراکز روستایی بشدت دچار فقر هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان اذعان داشت: در روز‌های آتی نمایشگاه کتاب در اهواز در محل دائمی نمایشگاه کتاب سازمان تبلیغات اسلامی در مجاورت این سازمان برگزار خواهد شد و کتاب‌ها با تخفیفات قابل توجه به عموم مردم عرضه می‌گردد.

شهرستان کارون در بخش فرهنگی نیازهای فراوانی دارد

این مقام مسئول در ادامه این نشست به نیاز‌های فرهنگی شهرستان کارون اشاره کرد و گفت: این شهرستان در بخش فرهنگی و زیرساختی نیاز‌های فراوانی دارد، هر چند که مصلی نماز جمعه و مهدیه این شهرستان سال‌های زیادی است که در زمینه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنند و در این زمینه به مردم شهرستان خدمت رسانی می‌نمایند.

به گفته وی، سازمان تبلیغات اسلامی از ۲ سال پیش اقدام به تاسیس مرکزی به مساحت یکهزار متر مربع و با عنوان مرکز آموزش و دارالقرآن شهرستان کارون آغاز کرده و در مراحل پایانی قرار دارد و دارای بخش‌های اداری، آموزشی و سالن‌های اجتماعات است و‌ی تواند بسیاری از نیاز‌های فرهنگی این شهرستان را پوشش دهد.

 وجود ۱۵ درصد دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا کشور در خوزستان

حجت الاسلام محمدحسین بلک با بیان اینکه ۲۱ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در سطح خوزستان وجود دارد، بیان داشت: با توجه به اینکه ۷ درصد جمعیت کشور در این استان هستند، ولی ۱۵ درصد این دبیرستان‌ها در خوزستان فعالیت دارند و بالاترین تعداد این مراکز را داریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تقریبا ۱۰۰ درصد خروجی‌ها از دبیرستان‌های صدرا به مراکز عالی وارد می‌شوند.

انتهای پیام/گ

پروژه های فرهنگی در انتظار افتتاح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.