معاونان آموزشی و کارشناس مسئولان قطبی اداره‌های آموزش و پرورش جنوب استان آذربایجانغربی در مهاباد تشکیل جلسه دادند.

نشست معاونان آموزشی و کارشناس مسئولان قطبی جنوب استان در مهابادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کامبیز شاوله مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این نشست به نقش اخلاق در کار و شغل اشاره کرد و افزود: اخلاق حرفه‌ای می‌تواند به استحکام شخصیت فردی فرد شاغل و اعتلای آن کمک کند که مقوله‌ای والاتر و مهمتر از بهره وری نیروی کار است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانغربی هم در این نشست درخصوص استقرار پایه دوازدهم در سالجاری گفت: تأمین نیروی انسانی متخصص با توجه به شاخه و رشته تحصیلی، پیش بینی فضا‌های کارگاهی و آموزشی با توجه به سه ساله شدن هنرستانها، تکمیل تجهیزات فنی و کارگاهی و آزمایشگاهی با توجه به جدول دروس و منابع پایه دوازدهم از جمله چالش‌های استقرار پایه دوازدهم بود که باتلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش بخش عمده‌ای از آن محقق شده است.

منافی، همچنین استفاده از کتب کمک آموزشی، کمک درسی و کنکوری را تحت هرعنوان ممنوع اعلام کرد و گفت: درصورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی، درادامه در خصوص برنامه ویژه مدارس (بوم) گفت: در این طرح از مدارس خواسته می‌شود تا دو ساعت از ساعات آموزشی را در هفته آزاد کنند؛ یعنی ۶۰ ساعت از زمان آموزش در طول یک سال به این برنامه اختصاص داده می‌شود.

منافی در ادامه، بابیان اینکه دو ساعته آزاد شده از برنامه درسی به کار‌های پرورشی و فعالیت‌های مهارت محور اختصاص می‌یابد، افزود: فهرستی آماده شده که مدارس می‌توانند روی آ‌نها سرمایه‌گذاری کنند. به‌عنوان مثال مطالعه، فعالیت‌های هنری، مهارت‌های شهروندی، مهارت‌های حرکتی و ارتباطی و سواد رسانه‌ای از این جمله‌اند.

ابراهیمی، کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی هم با تأکید برلزوم توجه به کیفیت غذای مدارس شبانه روزی گفت: مدیران مدارس می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات نسبت به دعوت پزشکان عمومی و دندانپزشکان خیر به منظور سنجش سلامت دانش آموزان اقدام کنند.

انتهای پیام/ج

نشست معاونان آموزشی و کارشناس مسئولان آموزش و پرورش در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.