معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:ارزش صادرات آذربایجان شرقی بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،راستی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه کارگره توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: یک میلیون و ۹۵۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار در ۹ ماه امسال به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵ و ۴ دهم درصد و از لحاظ ارزش ۷ و ۲ دهم درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۹۸ کشور جهان صادر شده است افزود: عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان به ترتیب بازار‌های هدف صادراتی استان بوده اند.

به گفته وی، کالا‌های صنعتی با ۴۴ درصد بیشترین سهم را از صادرات غیرنفتی استان در ۹ ماه گذشته داشته و محصولات کشاورزی، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، فلزات و مواد معدنی به ترتیب در رتبه‌های بعدی بودند.

در این نشست برگزاری ۵۳ نمایشگاه در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی تبریز در سال ۹۸ به تصویب رسید.

ماهوتی مدیرعامل این نمایشگاه با اشاره به برگزاری ۴۵ نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تبریز در سال جاری گفت:: یک میلیون ۴۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه‌ها دیدن کرده اند و ۶۵ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه‌ها از خارج از استان بودند.

نجاتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم از لغو برگزاری نمایشگاه‌های عرضه کالا در شهرستان‌های استان به غیر از تبریز برای جلوگیری از متضرر شدن اصناف خبر داد.

در این نشست همچنین اعلام شد: آذربایجان شرقی از نظر بررسی پرونده‌های ثبت سفارش شده برای واردات که از اول دی ماه به استان‌ها تفویض شده است رتبه نخست را در کشور دارد.

 

انتهای پیام/ش

صادرات یک میلیون و ۹۵۰ تن کالا در ۹ ماه امسال به خارج از کشور

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.