مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:به منظور بهره‌گیری مناسب از آب موجود نگاه ویژه دولت معطوف به انجام پروژه‌های آب و خاک شده و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص یافته است.

بیشترین اعتبارات بخش کشاورزی صرف فعالیت‌های آب و خاک می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر زربافتی مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان با اشاره به شرایط خشکسالی حاکم بر استان گفت: به منظور بهره‌گیری مناسب از آب موجود نگاه ویژه دولت معطوف به انجام پروژه‌های آب و خاک شده و اعتبارات ویژه‌ای به این امر اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۳میلیارد تومان اعتبار در قالب ۱۶طرح و۳۰۰پروژه صرف اجرای فعالیت‌های آب وخاک در استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی عمده فعالیت‌های در دست اجرای مدیریت آب خاک سازمان جهاد کشاورزی استان را اجرای انواع سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت وبازسازی قنوات، احداث جاده‌های دسترسی به مزارع، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، احداث کانال آبیاری عمومی واحداث استخر‌های ذخیره آب برشمرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان هیچ محدودیتی نداریم و برای متقاضیان واجدشرایط بر اساس دستور‌العمل‌های موجود تا ۸۵ درصد هزینه‌های اجرایی آن از محل اعتبارات دولتی به صورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌گردد.

زربافتی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷هزار هکتاراز اراضی و باغات استان در حال تجهیز به سیستم‌های آبیاری نوین است و کار مطالعه بیش از۲۵۰۰ هکتار به انجام رسیده و آماده اجرای سیستم‌های آبیاری است، همچنین طی سال جاری بیش از ۱۵۰رشته قنات در حال مرمت و بازسازی است.

انتهای پیام/پ

بررسی اعتبارات بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار