مرکز اصلاح نژاد و تولید اسپرم‌های منجمد دامی سالانه ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد سمینتال در شهرستان آمل تولید می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: مرکز اصلاح نژاد و تولید اسپرم‌های منجمد دامی سالانه ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد سمینتال در شهرستان آمل تولید می‌کند.

وی افزود: نژاد سمینتال نژاد بومی کشور سوئیس بوده و در ۵ قرن گذشته به کشور آلمان آورده شد و از گونه گاو‌های قرمز رنگ و خالدار است که قدرت سازگاری بالایی داشته و از توانایی‌های زیادی برخوردار است و در دنیا برای رسیدن به پیشرفت‌های ژنیتیک از این نژاد استفاده شده است.

اسلامی با بیان اینکه شرکت آمارد دام طبرستان آمل از دانش فنی شرکت Bvn آلمان بهره‌مند شده و بومی سازی را به منظور اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور آغاز نموده و سالانه ۵۰۰ هزار واحد دوز اسپرم را در سراسر کشور توزیع می‌کند، گفت: ۸۰ درصد نیاز داخلی کشوردر مرکز اصلاح نژاد آمارد دام آمل تامین می‌شود که با رضایت مندی پرورش دهندگان و  استقبال دامداری‎های روستایی و صنعتی و نیمه صنعتی قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی آمل افزود: نژاد سمینتال یک نژاد دو منظوره شیری گوشتی است که روزانه ۲۸ تا ۳۰ لیتر شیر تولید می ‎کند و پرواری آن بعد از ۹ ماهگی روزانه هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۸۰۰ گرم افزایش وزن داشته که در نهایت به وزن ۷۰۰ کیلو رسیده و به کشتارگاه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ م

تولید ۷۰۰ هزار دوز اسپرم نژاد دام سمینتال در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.