وزیر خارجه آلمان امروز علی‌رغم انتقاد از روسیه، تاکید کرد برلین برای حل‌وفصل مسائل بین‌المللی به مسکو نیاز دارد.

وزیر خارجه آلمان: برلین در سیاست خارجی خود به روسیه نیاز داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی اعلام کرد برلین در سیاست خارجی برای حل‌وفصل تنش‌ها در اوکراین، سوریه و یمن به روسیه نیاز دارد.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، روز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی در نشست «کمیته آلمان درباره روابط اقتصادی شرق اروپا» در این باره تصریح کرد: «طی سال‌های اخیر اعتماد به روسیه کاهش یافته است. اما ما همچنان به روسیه در جایگاه یک شریک در سیاست خارجی نیاز داریم، تا مسائلی مانند تنش‌ها در اوکراین که روسیه با اقداماتش از عوامل آن است، یا  بحران سوریه و یمن را حل‌وفصل کنیم . همچنین در برخورد با نقض قوانین بین‌المللی به کمک روسیه نیاز داریم».

هایکو ماس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه احداث خط لوله گاز نورد استریم ۲ افزود: «تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل پروژه خط لوله نورد استریم ۲ رویکردی اشتباه برای حل یک مناقشه بر سر ذخایر انرژی است».

نورد استریم ۲ یک پروژه بین‌المللی برای ساخت خط لوله گاز است که در سراسر دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان امتداد دارد و از کشور‌هایی مانند اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و حوزه دریای بالتیک عبور می‌کند.

خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری که در امتداد مسیر نورد استریم است، از مناطق اقتصادی و آب‌های پنج کشور از جمله روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان عبور می‌کند. ظرفیت این خط لوله، انتقال ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود. پروژه نورد استریم ۲ قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ افتتاح گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، روسیه ، سوریه ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار