رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمان، احیای بازی های بومی و محلی با هدف پاسداشت سنت و فرهنگ اصیل ایرانی را از جمله سیاست های این هیئت دانست و گفت: تلاش داریم با آموزش مربیان و داوران تمام استان را متناسب به فرهنگ هر منطقه پوشش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرهاد نژاد فصیحی، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمان در اولین گردهمایی رؤسا و نواب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی که با حضور نمایندگان دستگاه های متولی حوزه روستایی استان در کرمان برگزار شد، گفت: همانگونه که قبلًا هم تاکید داشتیم، آموزش از مهمترین برنامه های این هیئت است که کارگاه جانبی برنامه ی امروز، در این راستا برگزار شد.

وی افزود: خدمت به جامعه شریف روستایی در زمینه ورزش آن ها نیازمند همراهی و همکاری بسیاری از دستگاه هاست که امیدواریم این گردهمایی نقطه عطفی در جهت تحقق این مهم باشد.

نژادفصیحی ضمن تشکر از حضور نمایندگان استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، بسیج عشایر و هیئت پزشکی ورزشی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت مساجد، دهیاری ها، مدارس و پایگاه های بسیج و... در روستاها به منظور تحقق برنامه های فرهنگی و ورزشی هیئت نیازمند یک همگرایی و همپوشانیست، ابراز امیدواری کرد: با پرهیز از جزیره ای عمل کردن در آینده نزدیک شاهد تعالی ورزش روستایی و بازی های بومی محلی باشیم.

وی احیای بازی های بومی و محلی با هدف پاسداشت سنت و فرهنگ اصیل ایرانی را از جمله سیاست های این هیئت دانست و تصریح کرد: تلاش داریم با آموزش مربیان و داوران تمام استان را متناسب به فرهنگ هر منطقه پوشش دهیم.

نژادفصیحی با اشاره به عضویت محسن منوچهری در هیئت رئیسه ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان یادآور شد: نگاه علمی حاکم بر فعالیت های ورزشی امری غیرقابل کتمان است و به همین منظور، عضویت وی را به فال نیک گرفته و امیدواریم حضورشان مایه خیر و برکت شود و تخصص و تجربه شان راه گشا باشد.

 محسن منوچهری، عضو جدید هیئت رئیسه ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان نیز گفت: امروزه سنت ها در قالب جهانی شدن کمرنگ شدند و امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر ورزش های بومی محلی را ترویج دهیم.

این استاد دانشگاه افزود: در هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی می توانیم از طریق همایش ها، جشنواره ها و مسابقات، فرهنگ اصیل، صفا و محبت روستاها را گسترش دهیم چراکه اعتقاد داریم اصیل ترین مردم روستایی ها هستند.

علی مرادی، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان هم گفت: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی یکی از هیئت هاییست که تعامل خوبی با اداره کل ورزش و جوانان دارد که همین امر باعث برداشتن گام های موثری در حوزه ورزش روستایی شده است.

وی به راه اندازی 80 خانه ورزش روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست آموزشی هیئت، خوشبین هستیم که به زودی استان در این رابطه به خودکفایی برسد.

 وحید کریم زاده، معاون توسعه منابع انسانی اداره کل نیز بیان داشت: با پیگیری ریاست هیئت و حمایت های امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان به زودی ساخت 12خانه ورزش روستایی در سطح استان آغاز می شود.

 در ادامه این گردهمایی نمایندگان استانداری، آموزش و پروش، بسیج عشایری و هیئت پزشکی ورزشی استان به بیان برنامه های خود در حوزه ورزش روستایی پرداختند و مقرر شد: هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با انتعقاد تفاهم نامه های کارشناسی برنامه مشترکی را تدوین کند.

 محسن منوچهری در این گردهمایی به عنوان عضو جدید هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمان معرفی شد.

در حاشیه این گردهمایی یکروزه، شرکت کنندگان با حضور در کارگاه آموزش داوری با جدیدترین قوانین بازی های بومی و محلی آشنا شدند.

انتهای پیام/ب

گردهمایی رؤسا و نواب رئیس هیئت ورزش روستایی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار