رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه شبکه ریلی برای توسعه زیرساخت‌ها و تولید واگن‌های داخلی جوابگوی این حوزه نیست.

بودجه شبکه ریلی جوابگوی توسعه راه‌آهن نیست / افزایش کشته‌های جاده‌ها زیر سایه بی توجهی به راه‌آهنمحمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متأسفانه حمایت ما از تولید داخل به ویژه در بخش تولید ناوگان ضعیف است، گفت: فقدان حمایت از تولید داخل باعث شده که شرکت‌های راه‌آهن برای تهیه واگن‌های خود به  خارج از کشور وابسته شوند.

وی ادامه داد: در ایران توان فنی برای تولید ناوگان و واگن شبکه ریلی بسیار قوی است، ولی متأسفانه از این توان فنی استفاده نمی‌کنند و از سوی دیگر بودجه‌ای که برای شبکه ریلی کشور در نظر گرفته شده است جوابگوی این حوزه نیست.


بیشتر بخوانیم:۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد


رضایی با بیان اینکه برنامه چشم اندازه توسعه ششم و برنامه‌های بالادستی فاصله بسیار زیادی با شبکه ریلی دارند، افزود: توسعه شبکه ریلی متناسب با نیازهای این دوره نیست و ما نسبت به برنامه بسیار عقب هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش کشته‌های جاده‌ها و رشد هزینه جابه‌جایی بار و مسافر گفت: در صورت تقویت شبکه ریلی، شاهد کاهش کشته‌های جاده‌ها و همچنین افزایش ظرفیت‌ جابه‌جایی بار در طول سال خواهیم شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه حمایت‌های مناسبی در بخش زیرساخت و تولید داخلی ناوگان نمی‌شود، به همین دلیل در طول هفته نشست‌های تخصصی با شرکت‌های راه‌آهن در حوزه ساخت ریل برگزار خواهیم کرد.

رضایی ادامه داد: متأسفانه شرکت رجا و سایر شرکت‌های ریلی در حوزه ترن‌ست‌ها و قطارهای پرسرعت دچار آشفتگی شدند و نیاز به یک هماهنگی بیشتر برای حل مشکلات خود دارند.

انتهای پیام /

 فاصله توسعه شبکه ریلی با نیازهای راه آهن کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار